torsdag, mars 29, 2007

Jobbajobbajobba och lite faxtrix

Idag har jag jobbat över.

Det kom en grupp släktforskare till arkivet idag och min chef som skulle hålla presentation och rundvandring behövde några stycken som kunde vara behjälpliga om det behövdes. Det gick väl ganska bra, det hela tog någon timme och sen skulle vi göra i ordning efter oss.

Åkte direkt hem, ingen kör idag alltså. Jag kom ifrån arkivet ca klockan 19.30 och var hemma lite strax över 20.00, kändes inte som någon idé att bara vara på kören en halvtimme. Jag ska försöka ta mig samman och lägga mig i tid idag. Jag vill försöka komma till arkivet strax före 08.00 och inte som nu, någonstans mellan 08.30 och klockan 09.00. Jag har kommit lite ur fas, är jättetrött på morgonen vilket beror på att jag ju går och lägger mig aldelles för sent. Ska försöka ändra på det.

Idag har jag trixat med övergången till DIK. Min förra a-kassa var kommunal men nu när jag arbetar i en annan branch vill jag byta fackförbund.

Förra veckan skickade jag in alla papper till dem. Jag är så himla ordentlig att jag tar kopior på allt jag skickar iväg. För jag vet hur det kan bli. Ibland kommer det inte fram eller de har slarvat bort dem. Jag vet inte hur många gånger jag trixat med AF, a-kassan, försäkringskassan, you name it. Jag har lärt mig den hårda vägen. Det är viktigt att pappet till Akademikernas a-kassa kommer in till dem innan månadsskiftet då jag går ur den ena kassan och över till den andra. Det får inte bli något glapp för då riskerar jag att inte få någon a-kassa om jag (mot all förmodan) skulle bli arbetslös.

I alla fall, igår fick jag nya lappar från DIK, samma som jag redan fyllt i... blev misstänksam och ringde upp och det visade sig att de inte fått in allt. Jag fick faxa in själva ansökan till DIK. Det gick fint, fick kvitto men blev under eftermiddagen orolig och kollade upp en extra gång om de fått faxet eller inte. Ville mest få en bekräftelse på att det var ok, och det var det! Iland gäller det att vara snabb. Vilket påminner mig om att jag måste betala räkningarna! Har inte gjort det än! Svett!

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem