tisdag, april 03, 2007

Mucklorna har varit framme!



Jag har slarvat bort mitt "Mat-på-jobbet-kort"! Vanligtvis har jag det i skrivbordslådan på jobbet men av någon anledning fick jag med mig det hem och upptäckte det när jag tog av mig brallorna i badrummet då kortet halkade ur fickan.

Oj då, tänkte jag förstrött och tittade på det och lade ner kortet på golvet igen. Jag tar det sen.
Det var bara det att sen aldrig kom för kortet är spårlöst borta! Och jag kommer inte ihåg att jag tagit upp det eller var jag lagt det någonstans. Men det måste jag ju rimligtvis ha gjort! Lagt det på något smart ställe! Så där smart så jag inte kommer ihåg var... det läskiga är att jag verkligen inte har något minne av vad jag lagt det om jag lagt det! Det är som en blackout, minnesförlust, någonting jag nästan kommer ihåg men inte minns. Det har gjort mig nervös i flera dagar nu. Jag vet att ju mer jag letar desto mer gömmer det sig. Sen när jag är säker på att jag aldrig kommer hitta det eller när jag skiter i det och har köpt ett nytt kort så poppar det upp!
Eller så hittar jag det, om sisådär fem år...

Det är obehagligt, som en bit av mitt liv har raderats. Jag kommer ihåg att jag tänkte att jag inte skulle glömma bort att lägga kortet i väskan så att jag vet var jag har det.

Det är kanske mucklorna som varit framme? Ni vet de där figurerna i Pettson och Findus? De som tar ens saker och lägger de på ett helt annat ställe för att sen småfnissa bakom ryggen på en när man håller på att bli galen för man inte hittar sina saker!


Men jag har letat i väskan och i alla dess fack
och i den andra väskan också!
Och i plånboken.
Och på nattduksbordet.
Och i hutchen i vardagsrummet. Och i köket.
Och på röriga skrivbordet (men varför skulle jag lägga det där??)
Och i hallen.
Jag har letat i alla jackfickor.

Det måste vara mucklorna!

Så om någon ser en muckla med ett blått plastkort promenera omkring någonstans i söderort kan det vara mitt!

/K

1 Kommentarer:

Blogger Per i Stockholm sa...

Garanterat kisse som har lekt med det och knuffat in det under badkaret eller något. Har jag råkat ut för många gånger. :-)

00:18  

Skicka en kommentar

<< Hem