måndag, februari 26, 2007

H.O.C.K.E.Y - Hockey!


Gissa vad jag har gjort?

Ja du gissade helt rätt, jag har sett hockey i Globen. Djurgården - Luleå.

Det var min första hockeymatch, har aldrig sett någon live förut. Men någon gåns ska vara den första så när U föreslog att vi skulle gå på hockey var jag inte sen att hänga på! Det var fullsatt fast jag såg en och annan tom bänk så jag vet inte... i alla fall, på ena kortsidan var D.I.F hejarklack och de var väldrillade och "sjöng" muntert. På andra sidan satt den något mindre Luleå-klacken. Första perioden hände ingenting men jag tyckte Luleå verkade ha övertag och det blev en hel del målchanser för dem. De hade klart bästa passningsspelet. Fast första målet gjorde Djurgården i andra perioden. Hela Globen bångnade av jublet och jag skrek själv rakt ut. Haha! Ett tag stod det 1-1 och jag trodde nästan det skulle sluta där men i förlängningen satte D.I.F andra målet och jublet steg igen.

Och där var det slut. Och jag åkte hem.

Annars har jag idag träffat J och vi shoppade vilt båda två, jag tänkte - jag får ju snart lön! och J hade fått sin lön redan. Vi hittade en underbar antikaffär på Östermalm som hade hur mycket fint som helst, speciellt örhängen (Farligt, farligt-jag är svår på örhängen jag). Sen gick vi vidare och hamnade i en nyöppnad butik på någon parallellgata och där hade de hur fina kläder som helst och smycken och div prylar! Dit ska jag gå i morgon under eftermiddagen, efter att sotaren varit här och kollat fönsterventilerna.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem