söndag, februari 25, 2007

Nytt jobb-firande och ljuspartaj


Katten piper extra idag, det är som hennes jamande har gått upp en oktav eller två. Hon låter ynkipynk.

Jaha nu kommer hon här med sin luddiga lilla boll i munnen, den som brukar ligga i matskålen som en påminnelse om att "nu vill jag ha mer mat".

Min katt pratar ganska mycket, hela tiden... jaha hm, nu sprang hon ut till köket igen med bollen i munnen och jag hör hur hon äter där ute. Alltså ibland undrar jag vad som rör sig i det där lilla lurviga huvudet. Haha!

Jag har inte varit hemma så mycket i helgen så det kanske är därför hon är lite extra behövande, som ett barn. jag vet inte. Äsch, nu fick jag dåligt samvete!

I fredags bjöd U mig på 3-rätters middag för att fira nya jobbet, och nej jag sov inte hemma. På lördag fm var jag J och S ute och kollade tärnklänning till J som ska vara tärna på S bröllop i höst. Det är mycket med bröllop ni vet, klänningen måste beställas och det tar X antal månader och sen ska den väl justeras och så. Sånt där tar tid. Efter tärnklänningskollandet åkte jag hem för att ge katten mat osv. Käkade lunch och sen träfffade jag U på tunnelbanan. Vi skulle till min kompis G och fika under eftermiddagen. Och nej, jag sov inte hemma den natten heller.

Idag söndag har jag under eftermiddagen varit hos en körkompis i Vällingby som var värdinna för ett sk "ljusparty". Ungefär som tupperware fast med ljus i alla former, färger och dofter ljusehållare, ljusstakar osv. Jag köpte nog aningens för mycket och jag har inte sett produkterna eller betalat dem än. Jag tänker INTE säga hur mycket jag köpte för!

Hur som helst var det trevligt och värdinnan hade bakat en grymt god kladdkaka med aftereight i. La mums säger jag bara! "Måste bara haa det receptet!" ;)


/K


0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem