onsdag, februari 21, 2007

Det där med struktur och ringar på vattet


Jag behöver struktur. Dagarna flyter lätt samman och apatin letar sig fram. Jag har varit med om det för och jag vill inte dit igen.

Just nu ser mitt liv ut så här. Ofri ovillig arbetslös. Det är inte kul! Men jag måste själv ta tag i det och göra det bästa av min tillvaro. Det är jag som bestämmer hur jag vill leva mitt liv! Jag ser möjligheter istället för hinder.

På sista tiden har det varit lite si och så med de där nya positiva perspektiven. Jag halkar lätt in i det gamla, neggotankarna poppar upp och jag slutar att tro på mig själv. Jag vill inte ha det så.

Så nu bestämmer jag mig för att jag ska återupprätta mönstren som gör att jag mår bra. Jag behöver struktur och goda vanor så att jag mår bra i mig själv.

Dagen börjar med att jag:

1. upp 08.30 (samma tid varje morgon, inte ligga och dra mig för länge!)
2. mediterar ca 10 minuter
3. morgonbestyr och frukost
4. ca 10.00 söka jobb
5. ca 12.00 lunch
6. promenad
7. fortsätter att söka jobb o dyl
8. från ca 16.00 fri tid för träning, fika, körövn, beroende på vilken dag det är
9. sova ca 22.30


Jag ska försöka hålla detta. Inte på pricken exakt, men på ett ungefär.

Speciellt känner jag att jag är i behov av meditation. Jag känner det eftersom jag slarvat. Det är min tid för mig själv där jag tar emot dagen med öppna armar och peppar mig själv inför dagen som kommer. Jag behöver de där positiva affirmationerna! För jag behöver tro på mig själv och känna att allt faktiskt är möjligt!

Jag tror faktiskt det sitter i huvudet på var och en av oss.

Om jag tror på mig själv så kommer även andra göra det. Om jag själv tycker jag är bra så tycker även andra det. Eller också gör de inte det men eftersom jag tycker om och litar på mig själv och min förmåga så gör inte det någonting! =).

Det ena ger det andra, ringar på vattnet.

/KarinC


0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem