fredag, februari 23, 2007

Glädje och tacksamhet


Trots att jag har grym mensvärk idag så är jag så glad så glad! =)

I morse blev jag väckt av att mobilen ringde och jag svarade med någon sömndrucken röst. Det var V från Landstingsarkivet som undrade om jag var intresserad av att börja jobba hos dem som projektanställd i ett år som arkivarie.

På två röda var jag skärpt som tusan och naturligtvis var jag intresserad! Hon undrade vad jag hade för löneanspråk (och här blir jag alltid lite ställd) och jag tänkte snabbt snabbt. Inte för hög summa men lite kaxighet är bra, fast absolut inte för lågt heller... jag sa summan och hon sa att hon skulle kolla med sin chef och återkomma under dagen.

Än så länge är det inte iland än men det vore bra konstigt om hon drog tillbaka erbjudandet om jobb nu. Så troligtvis börjar jag första mars, alltså på torsdag nästa vecka.

Idag har telefonen gått varm, jag har ringt runt till vänner och föräldrar och berättat den glada nyheten. Jag har till och med berättat för min pappa att jag sällskapar med U och han blev såklart både nyfiken och glad. Snart vet hela släkten om att jag fått jobb och att jag är kär. Vår släkt är lite speciell, djungeltelegrafen ni vet. Men jag tänkte, eftersom mamma vet så är det väl inte mer än rättvist att far min också får en chans, annars brukar jag vara lite restrektiv att berätta om pojkvänner och så för honom. fast det är klart, det var ju ett tag sen jag hade någon...

Jaja, i alla fall. Nu ska jag äta lite mat och sen ska jag fika med en körkompis som bor här i närheten.

Jag känner tacksamhet och jag är så glad!

/KarinC

2 Kommentarer:

Blogger Frederick sa...

GRATTIS!
Fanfarer och applåder!

14:02  
Blogger KarinC sa...

Tank jo =) Känns mycket bra!

/K

00:24  

Skicka en kommentar

<< Hem