fredag, september 01, 2006

varje-dag-göra för eget välbefinnande

Idag funderade jag på vad jag skulle göra, i stora drag dvs "varje-dag-göra" och "just-idag-göra". Jag skrev till och med en lista! Sen dyker det ju upp sådana där "saker-som-händer-utan-att-jag-kan-planera-göra" typ att katten hade kissat på hallgolvet och jag var tvungen att göra rent golv, väska och en stövel som stått i vägen för henne.

Så, "just-idag-göra" fredag:

1. åka till Friskis & Svettis och reka lite för framtida motion

2. åka in till city och köpte present till Ñ som ska ha födelsedagsfest på söndag

3. åka till lampaffären för att fråga om/när lampan kommer. Den hade inte kommit (och nu har det gått 2 veckor). De upplyste mig om att den kanske skulle utgå ur sortimentet, men de visste inte. Jag frågade kommer den överhuvudtaget? Ja det visste hon ju inte men de skulle höra av sig. Om den inte kommer så har jag första tjing på lampan som finns i affären. Det var tydligen en annan tjej som också var intresserad av just den lampan. Men jag var före! Ha! Så här i efterhand undrar jag varför jag inte blev mera arg för. Jag hade te x kunnat kräva att de skulle ringa företaget som tillverkar den... jaja, det blev inte så. Usch nu känner jag hur irriterad jag egentligen är! Jävla f*****s!

4. söka jobb, det har jag inte gjort idag

- "varje-dag-göra" för mitt eget välbefinnande:

1. gå upp i rimlig tid, det varierar ju givetvis
2. äta frukost
3. promenera i en park eller ute i naturen, det har jag inte gjort idag
4. äta något till lunch, här slarvas det ofta lite...
5. middag, här slarvas det ibland också
6. prata med någon av mina goa vänner
7. skriva, skriva poesi, skriva blogg, dagbok eller bara skriva ner de tankar som kommer upp. Allt mitt skrivande hör på något sätt samman.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem