onsdag, augusti 30, 2006

Valmöjligheter

Idag har jag varit hos min sjukgymnast igen. Efteråt gick jag runt bland valstugorna på Medborgarplatserna och hämtade broschyrer från de olika partierna. Eftersom det snart är val är det dags att uppdatera sig lite grann. Jag kan inte påstå att jag egentligen är särskilt intresserad av politik, mest för att det egentligen inte finns något parti som tilltalar mig. Jag noterade att de olika stugorna var olika tillgängliga. Miljöpartiet, Vänstern och Socialdemokraterna var de som hade flest besökare och som på något sätt kändes mer tillgängligt och ombonat. Det gör ganska mycket för intrycket. De partier som inte fanns representerade var Centern och Fi. Även --> Amnesty <--stod där och jag skrev på en protestlista mot tortyr. Amnesty gör ett otroligt bra arbete och jag har varit medlem i flera år. De arbetar mot tortyr, mot dödsstraff, för kvinnors rättigheter i Sverie och världen över. Jag tog massor av foldrar och gick och satte mig i parken. Läste, begrundade, slängde en del. Till sist lade jag mig ner i solen med en folder som solskydd framför ansiktet och somnade. Vaknade efter en halvtimme och åkte hem. Snart ska jag träffa J och så ska vi gå till Golden Hits 80-talsbar och stuffa lite. Oj! Jag måste viss börja göra mig klar här!

Återkommer.

Hej Hopp!

/K

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

vi kommer nog att träffas på Golden Hits du och jag ngn gång *L*

21:46  
Blogger KarinC sa...

Vem är du anonymus, har du ngt namn månne?? :)

13:15  
Blogger S-Man sa...

*Fniss*
Hemlig beundrare?

;)

16:23  

Skicka en kommentar

<< Hem