torsdag, augusti 24, 2006

Håkan och Ernst Forever!



Nu har jag kommit hem från en av mina bästa vänner som fyllde år idag. Hon bjöd på en storslagen middag med med nästan alla hennes barn (hon har tre tonårssöner), syster med tre barn (två halvstora och en 5-åring), mannen hon är förlovad och så jag som nästan hör till familjen jag också. =)

Så mycket och så gott har jag inte ätit sen i påskas. Köttfärslimpa med potatisgratäng och så portersås till. Mums alltså! God tårta men kaffe till efterrätt. Naturligtvis blev det några glas vin också för min del så nu sitter jag här, något snurrig, något däst framför datorn. Jag ska dricka mycket vatten innan jag går och lägger mig, vill inte få vättskebrist eller var det baksmälla?? i morgon. Vanligt folk ska till jobbet i morgon men jag ska bara... öhh, vad ska jag göra? SÖKA jobb vare ja! SÖKA JOBB ska jag göra i morgon!

G fick presenter också förstås, tyvärr blev det en liten miss för hon fick två cd-skivor med --> Håkan Hellström <--, samma cd också men det är ju bara att byta. Hennes barn hade också köpt hans senaste cd, så även jag. Innan alla kom gav jag henne lite nyskrivna dikter med bilder till. En del av dem finns här på bloggen annars finns de att läsa på Poeter.se. Hon fick en liten bonuspresent också, en tändsticksask med en bild på (samma bild som här, jag gillar hans lite frågande uttryck här... undrar just vad han funderar på?? =) --> Ernst Kirchsteiger <-- från "Sommartorpet" och ett citat:

"Jag har mött libbstickor som har tittat mig i ögonen."

Det är ganska roligt faktiskt. Sen tänkte jag att G skulle behöva bli lite mer helylle ja som Ernst, =) så hon fick två gråsvarta piller i en liten påse hon ska ta för det. Effekten varar i tre timmar och hon kan komma att säga massa andra möjliga och omöjliga saker som... jag inte kommer på just nu. Men liksom Ernstliga.

"En naken inredare är alltid en inredare" eller kanske

"katter är sällskapsdjur, så även jag".

"De här ljusen får glasrutorna att rysa av välbehag"

Några av Ernst egna citat hittar ni i länken ovan. Är han inte filosofisk, så säg? =) Alla dessa Ernstlikacitat här ovan kom jag på alldeles själv, just nu och jag är lite stolt över det! Jag börjar bli riktigt bra på det här! Och jag har inte ens tagit några Ernstpiller.... fastän jag sitter här barfota framför datorn... Kvällen slutade i soffan framför tv:n och dvd:n "Time-Out". Ni vet det där komikerprogrammet på tv där de öhh tävlar om sport. Claes Malmberg, Robert Gustafsson, Måns Möller och Thomas Petterson m.fl. Åh det var riktigt roligt faktiskt. Jag skrattade så jag höll på att trilla ur soffan och kippade efter andan som en fisk som inte fått något vatten på länge. Skrattmusklerna fick sig en rejäl omgång. Sen blev klockan mycket och det var dags att ta tuben hem.

En rolig och trevlig kväll var det.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem