tisdag, augusti 22, 2006

BabyBoom


Visst är det något i luften? Ett luftburet virus? Ett smittsamt någonting som gör att alla kvinnor jag ser är gravida? eller är det bara jag och min biologiska klocka som ticktacktick tackar för sig...
som gör att att jag lägger märke till kvinnor med stora stolta magar? Eller är det faktiskt en babyboom av stora mått? Den största på över 60 år har jag hört det ryktas om.

Det är magar precis överallt. Stora magar, små magar, klotrunda höga magar och magar som är något mindre men ändå påtagliga.

Det är väldigt påtagligt i kören också. De finns där. En, två, tre, fyra, och fem magar. Jösses vad folk har varit produktiva.

Jag har ingenting emot gravida kvinnor utan det är mest en observation, ett konstaterande jag gör. Jag tycker att många gravida kvinnor är vackra, det strålar om dem, en inre glöd, en sprudlande lycka som bubblar fram. Och jag undrar hur det skulle vara, hur det skulle kännas att själv bära på ett liv. Jag har frågat och pratat med mina väninnor som varit varit med barn om deras upplevelser. Men varje graviditet är sin egen och jag tror inte att jag kan förstå hur det känns föränn jag själv är där.

Jag hoppas att jag någon gång får uppleva detta stora, helst tillsammans med den man som ska få äran att bli far till mina barn.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem