måndag, augusti 21, 2006

En ny dag, en ny vecka

Naturligtvis försov jag mig idag. Vaknade klockan 08.50, läste lite. Såg att väckarklockan stannat någonstans klockan 01.30 inatt. Plötsligt fick jag en känsla av att det var något... något jag glömt. Gick upp och tittade i min filofax och ja visst var det så! Jag hade en tid hos min sjukgymnast klockan 09.15...

Skuttade upp ur sängen, blaskade av mig lite under armarna och borstade tänderna. Slängde på mig jeans och en t-skirt. Åt ingen frukost utan rusade direkt till tunnelbanan efter att jag ringt och talat in ett meddelande att jag skulle bli sen.
Jag blev en 15 minuter försenad, jag tyckte ändå jag var förhållandevis snabb och tågen kom när de skulle som tur var...


Efter besöket käkade jag frukost på ett café och satt och skrev lite grann. Jag lyssande på en konversation mellan fyra unga tjejer som pratade om sina pojkvänner. Det gick ju liksom inte att undvika att höra.
På vägen hem tittade jag lite i affärer och jag klarade mig undan från att köpa något, åkte hem och låg och läste en bok i sängen. Utanför dånade åskan och blixtrarna ven genom luften. Jag somnade visst så småningom. Jag var trött och lite ledsen efter dagen. Många tankar, funderingar och känslor kom upp. Men det är bra.
Nu ska jag strax åka iväg och sjunga. Det ska bli roligt! Ser fram emot det.

Hej så länge!

/K

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Skönt att du hann ändå...Aldrig roligt att försova sig...

Trevlig läsning... Fortsätt med det så ska jag läsa kram / T

00:49  
Blogger KarinC sa...

Ja det var kanske mer tur än skicklighet.

Trevligt att höra. Välkommen. :)

23:47  

Skicka en kommentar

<< Hem