söndag, augusti 20, 2006

Tjuvstart och wannabealiens


Jag träffade J inne i stan idag och vi gick runt lite grann. Det var hur mycket folk som helst på Drottninggatan med en uppställda bokbord längs med hela gatan. Vi fick båda lite panik eftersom det var så mycket folk överallt. Vi blev så småningom desperat hungriga och irrade omkring ett tag efter någonstans att äta. Jag var lite stressad eftersom jag hade en tid att passa. Klockan 15.00 skulle jag sjunga med kören. Vi tjuvstartade lite, terminen börjar egentligen inte föränn i morgon men idag skulle vi spela in sista låten på vår cd som kommer ut någon gång i höst.

J och jag hittade någonstans att äta iaf och jag kom i tid till körinspelningen också. Kvavt var det innomhus såväl som utomhus och jag hade glömt att ta med mig min vattenflaska till inspelningen. Jag var rädd att jag skulle kolapsa pga vattenbrist men det gick bra. Vi övade och spelade in i några timmar. Jag var väl hemma igen någonstans runt 18.30.

Nu har jag suttit och kollat på en dålig och väldigt förutsägbar film på dvd. Det handlade om en grottexpedition som stöter på en massa muterade wannabealiens som håller till i några grottor.

Annars känner jag mig lite ledsen och vemodig, har känt så ett tag. Jag är ju glad också ibland och kan ha roligt. Det var jätteroligt att sjunga idag till exempel och det lät riktigt bra. Min röst höll hela vägen, fast skulle någon be mig sjunga solo skulle jag antagligen bli så nervös att jag bara skulle pipa fram några konstiga ljud eller så skulle jag bli så osäker att jag sjöng falskt. Men det är verkligen en härlig känsla att känna att min röst faktiskt bär och är stark. Jag får ta fasta på det.

I fredags var jag, syster och en kompis till henne på Gerdas och det var roligt! Först käkade vi på restaurang Kungholmen och sen gick vi då till Gerdas. Tog en sån där flaska rosévin igen att dela på. Jag blev uppraggad och det var roligt att känna sig lite eftertraktad.

Och här kommer en lucka i texten... ;)
---------------------------------------
---------------------------------------
---------------------------------------
---------------------------------------

Han fick mitt mobilnummer men han har inte hört av sig, kanske fått kalla fötter...? vi får se. Det vore roligt om han ringde men gör han inte det så gråter jag varken blod, svett eller tårar. Mitt liv går vidare.

/K

1 Kommentarer:

Blogger S-Man sa...

Håller tummarna K!

=)

23:57  

Skicka en kommentar

<< Hem