måndag, augusti 14, 2006

Bekännelser om vad som egentligen hände under året jag läste arkeologi

  1. var de mest stimulerande, spännande åren i mitt liv- hittills
  2. fick jag många nya vänner och ett helt nytt kontaktnät- tyvärr har de flesta arkeologvänner försvunnit ur min sfär. Det blir lätt så
  3. skrev jag klart alla mina uppsatser – tre stycken blev det
  4. blev det mycket partaj och rajraj… i Gula villan och en hel del STARK-fester
  5. blev jag förälskad i xxx
  6. hånglade jag med en eller två klasskamrater, de hette…
  7. festade vi till rejält bland gravfälten ute på Lovön. Vi drack gravöl och grävde ner en 10-krona för nästa gäng arkeologer som gräver där om 100 år.
  8. drack vi hembränt vin ur dunkar. Alla 30 dunkarna gick åt på några timmar
  9. festade en del av lärarna minst lika mycket som eleverna…
  10. blev jag full och tappade mina glasögon när jag skulle gå och kissa i skogen. Jag hittade dem av en ren slump, de var upphängda på en gren. Snacka om tur! Jag vågade inte röra mig ur fläcken innan jag hade lokaliserat dem, eftersom jag var rädd att jag skulle trampa sönder dem. Tydligen var jag borta rätt länge, eftersom folk blev oroliga och började leta efter mig
  11. åkte jag, Jes. och To till Åland i rent studiesyfte. Vi skulle till Kökar och kolla hyddbottnar från stenåldern. Fast vi missade Åland och åkte direkt till Helsingfors i stället. Jes. underbara kommentar: ”Har vi inte kommit ut ur Stockholm än? Det är så ljust.” Det visade sig att det var Mariehamn vi såg och vi hade just missat avgången! Vi bokade således en hytt och festade hela natten i stället. Jorå, vi kom fram till Mariehamn. Det var snöstorm så vi skippade att åla (haha! *åka* ska det va!) till Ålands ytterskärgård… men vi var på Mariehamns fina museum istället.
  12. var jag ansvarig för fornfyndshanteringen i min grupp under seminarieutgrävningen som D-student
  13. hade jag min egen skärslev som jag vårdade ömt
  14. regnade det så mycket under utgrävningen att vi fick ha regnställ på oss och stora gummistövlar, en del hade sydväst
  15. var jag fortfarande inte särskilt bra på att räkna pi och x och y- koordinater
  16. blev jag så småningom klar med en fil. mag. i arkeologi och är mäkta stolt över det! =D
/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem