fredag, augusti 11, 2006

Jag antar utmaningen! =)

Ytterligare en lista... jag gillar listor =) Jag antar utmaningen S-man!

1. Fyra arbeten jag haft i mitt liv:

- lokalvårdare
- radiopratare/medarbetare på en lokal radiostation
- vårdbiträde
- vårdare
(tyvärr har jag ännu inte fått arbete
vare sig som arkeolog eller arkivarie)

2. Fyra filmer jag kan se om och om igen:

- Gladiator
- Spirited Away
- Crouching Tiger Hidden Dragon
- Braveheart

3. Fyra städer jag bott i:

- Västervik
- Uppsala
- Stockholm
- Vaff! Jag har visst inte flyttat runt så mycket.... Hägersten??

4. Fyra TV-serier jag gärna ser:

- The Simpson
- Prison Break
- Rome
- L-word

5. Fyra ställen jag gärna vill åka till:

- New York
- Italien
- Brasilien
- Nya Zeeland

6. Fyra webbsidor jag besöker dagligen:

- Poeter.se
- passagen.se
- spray.se
- ...blogspot.com

7. Fyra favoriträtter:

- Olika rätter med kyckling
- Sushi
- Varmrökt lax med romsås, ärtor och kokt potatis
- Mördegsinakad oxfilé med potatisgratäng och annat gott

8. Fyra ställen där jag trivs:

- I min lägenhet
- På min balkong
- Vid havet eller vid något annat vatten
- sittandes med katten i mitt knä

9. Fyra bloggare jag vill utmana...

- Eh känner jag fyra bloggare som läser min blogg?? S-man förstås, men det var ju han som utmanade från början och jag kan ju inte gärna skicka tillbaka det till honom.

/K

2 Kommentarer:

Blogger MoY sa...

ooo v-vik! när bodde du där?

14:05  
Blogger KarinC sa...

Jag flyttade från V-vik v när jag var 18 år. Jag räknar det till en av de stora milstoplparna i mitt liv, att flytta därifrån var ett av de bästa sakerna jag gjort o inte en dag för tidigt! =)

Visst är det fint på sommaren, men där slutar nog tyvärr likheterna. Jag trivs bäst här... i Stockholmo.

17:14  

Skicka en kommentar

<< Hem