söndag, augusti 06, 2006

sommarkvällar och en härlig härlig parad


Jag har varit ute två kvällar/nätter i rad och detbörjar ta ut sin rätt. Visserligen har det varit två roliga utekvällar i Stockholms uteliv och vad är odsen för det egentligen?? Att två kvällar efter varann ska bli roliga och riktigt trevliga??

I fredags var jag på "Hotellet" med J. Vi slog på stort och beställde varsin Cosmopolitan. Så småningom blev det en hel del folk och vi hade två bra platser vid baren så det kom folk och betällde öl och drinkar hela tiden och då kan man ju passa på att prata lite med dem. De spelade bra musik också och jag kan inte förstå hur folk bara kan stå rakt upp och ner utan att röra på sig lite grann åtminstone. Själv har jag svårt att sitta still när jag hör bra musik. det spelar ingen roll att klockan "bara" är 22.30




Rosévin på Gerdas lördagen den 5/8-06.
Fiffigt att få med sig flaskan i en påse med is samt tillhörande glas.

eftersom-i-Sverige-börjar-ingen-att-dansa-före-tolv-eftersom-vi-inte-fått-i-oss-tillräckligt-med-alkohol-än. Jag bryr mig inte om det, hey jag behöver inte ens dricka alkohol! I Karins värld gäller andra regler. Mina egna. Jag dansar om jag har lust och dricker om jag känner för det.

Både J och jag sade några riktigt roliga grodor (tyckte vi iaf :).

J:s replik ang musiken som spelas just då:

J: Är inte det här den där låten från Chess?
Jag: Ehh nej, det är den där låten "I am Hornyy, Horny, horny, hornyy!

Så tystnar vi båda, brister ut i skratt och viker oss över bardisken. Ahahahaa!!!!

Eller när J ska berätta för mig att hon druckit en specifik drink:

J: Jag drack en jättegod drink på Norrlands, den hette Scharlett O´Hara.
Jag: Va? Var i Norrland då?

Ehheheehee! ja vi hade fått i oss lite grann, lite granna bara.... Alltså jag tål inte mycket så efter en Cosmo och ett glas vitt (som vi faktiskt blev bjudna på, och jag är ju inte den som är den) var vi båda lite glada i hatten. Tyvärr stänger "Hotellet" redan kl 01.00 så vi fortsätter en mycket vinglig färd upp till "Galways" och dansar lite till.

Igår lördag var en fullspäckad dag. Mamma och Sv kom och hämtade mig redan klockan 11.30. Vi skulle åka och bada innan vi åkte vidare till min bror som fyllde år. Syster hämtade vi upp på vägen. Lunchen var god med hemlagad Paella och tårta till efterrätt. Kl eftermiddag skutsade mamma och Sv, syster och mig till en tunnelbana och vi åkte in till söder. Jag ville se Prideparaden och vi ställde oss vid Hornsgatspuckeln. Det var såå varmt! Och Hur mycket folk som helst! Och Jätteroligt! =)

"All Kärlek är vacker Kärlek" tycker jag.

Syster hade en kompis som också såg paraden tillsammans med oss. Efter den var slut gick vi upp till min systers lägenhet och hon bjöd på en drink.

På kvällen var vi på "Gerdas" ett nyupptäckt ställe för mig och jättemysigt. Mycket folk, rosévin en varm sommarkväll. Härligt!

Jag kom inte hem föränn vid klockan 03.00 någonstans. Trötttrötttrött...:)

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem