torsdag, augusti 03, 2006

Bekännelser om natten

  1. Jag har svårt att sova och vaknar alltid runt kl. 05.00. Det slår nästan aldrig fel. Ibland tar jag tabletter för mina sömnbesvär. Det är inte alltid de funkar. Förut skulle jag ta 2-4 tabletter. Och tabletterna var så små tänkte jag, så jag tog fyra stycken. Jag blev konstigt dåsig dagen efter och kände mig inte alls i form. Efter det ville jag inte använda dem. Men jag gör det om det behövs, 1-2 tabletter passar bättre.
  2. Jag funderar alldeles för mycket innan jag ska sova.
  3. Ibland kan jag vakna av att jag gråter i sömnen eller snyftar högt. Då har jag vanligtvis drömt att jag antingen blivit övergiven, att någon varit dum eller så har jag stött på den stora maktlösheten.
  4. Katten sover oftast bredvid mig med huvudet mot min höft och tassen utsträckt på min mage.
  5. Jag gillar när det skymmer och är mörkt ute.
  6. Jag går inte i mörka parker eller skumma gator om natten, men det säger sig väl självt. Tyvärr.
  7. Jag brukar skriva ner mina drömmar om det verkar som de betyder något alldeles särskilt.
  8. Om natten kommer saknaden.
  9. Om natten kommer gråten.
  10. Om natten kommer ensamheten.
/K

1 Kommentarer:

Blogger Jonas sa...

Detdär med sömnproblem känner jag igen, tar dock inga tabletter (ta i trä!). Jag tänker för mycket när jag ska sova på komplicerade saker vilket resulterar i att jag aldrig somnar!

17:29  

Skicka en kommentar

<< Hem