tisdag, augusti 01, 2006

Action-men


Åhh, jag har såå tråkigt.... måste bara skriva lite grann. Sitter här och är egentligen ganska trött.

Är hemkommen från päronen för några timmar sen. Goda kräftor, även om en del av dem var ehh lite suspekta och luktade peckum! Sv son med familj var där och det var roligt att träffa barnen som vuxit en del sen jag såg dem sist. Pojken E som väl är en 10 år sådär visade mig en tecknad X-mendvd som han lånat. Och eftersom jag kan en del om X-men så hade vi ett riktigt givande samtal :) Han kanske till och med blev lite imponerad av mina kunskaper i mutanternas värld! ;) Han hade sett filmen en gång förut men ville kolla igen och kanske visa mig, så vi tittade på den. De pratade svenska (inte helt lyckat men förståeligt). Wolverine lät som en ilsken liten kattunge när han blev arg och morrade lite sött. Dialogen var kass och uppstyltad, ja storyn i denna film var inte den bästa.

Här hade Wolverine en gammal flamma som hade blivit en riktigt skurk. Hon hade ett namn med killer i sig. Hon ville hämnas på Wolfie för han hade dödat hennes pappa som utfört hemska experiment på honom. Hon valde själv att bli en halvrobot eller cyborg? för att kunna hämnas. Hon hade långa kloliknande händer och en kropp som en halvödla eller något.

Spelfilmerna X-men 1 och 2 är bra mycket bättre tycker jag, men den tecknade filmen är ju något mer barnvänlig. E är nog fortfarande lite för ung för dem, men om några år kanske... fast då kanske det är tjejer som gäller i stället för actionfigurer, vad vet jag.

Jag gillar Wolverine som karaktär och Hugh Jackman porträtterar honom bra i spelfilmerna. Sen gillar jag Beast också.
Hm jag undrar vad det säger om mig själv? Dras jag till väldigt våldsamma män eller? Näe, jag tror inte det. Det är nog mer komplexiteten i dem båda, att de har olika sidor. Men visst har iaf Wolfen problem med sin ilska? Hm, det slår mig just... jag har faktiskt inte sett X-men 3...

Tyvärr var det något fel på filmen eller något för bilden skakade lätt så jag blev nästan åksjuk.

Nu ska jag slagga. Adios.
Zzzzzz....

/K

2 Kommentarer:

Blogger S-Man sa...

Kolla i dagens Sexpressen. Kräftorna som säljs kan vara tre år gamla!

Urk

11:13  
Blogger KarinC sa...

Euuhh!!! Blääk. 3 år gamla??! Det kanske var det då...

11:55  

Skicka en kommentar

<< Hem