onsdag, augusti 02, 2006

Bekännelser om min vardag

  1. När jag hänger min tvätt funderar jag på vilka kläder som vill hänga bredvid varandra, speciellt gäller det underkläder. Ibland hänger alla Björn Borgtrosorna tillsammans så de inte ska känna sig ensamma.
  2. Jag tycker det är roligt att tvätta och meditativt att hänga tvätt. Aldrig är jag väl så närvarande i mig själv som jag är just då.
  3. Jag är snart övertygad om att det spökar i vår källare. Ibland känns det som någon står och tittar på mig när jag ska in till tvättstugan. Jag är väldigt noga med att tända lampan så fort som möjligt. Och jag tänder den alltid innan jag rundar ett hörn. Flera gånger har någon släckt lampan i torkrummet, fastän jag låst dörren.
  4. Jag städar alldeles för sällan.
  5. Jag har en jättejättefin balkong där jag ofta sitter och solar eller läser en bok.
  6. Just nu har jag inga böcker kvar att läsa… det är tråkigt!
  7. Jag skulle söka fler jobb idag, men jag orkar inte göra det just nu.
  8. Jag tillbringar mycket tid hemma, lite för mycket ibland tycker jag själv.
  9. Det tog flera år innan jag vågade bjuda hem vänner och familj på middag eller en fika. Jag skämdes för min lägenhet som då ofta var rätt ostädad och sliten. Men nu är den fin!
  10. Jag har en ninjakatt som attackerar mig när hon känner för det. Då blir jag rädd.
  11. Ingen av de här bekännelserna är väl egentligen särskilt spännande.

Eller??

1 Kommentarer:

Blogger S-Man sa...

Hehe... jo!

=D

22:42  

Skicka en kommentar

<< Hem