fredag, augusti 04, 2006

Johhny Cash- update


Idag har jag köpt två, TVÅ!! :) Johnny Cash cd. Den ena som gavs ut i år "A Hundred Highways" och den andra som väl är något slags samlingslbum med namnet "Ring of Fire".

Den låten som jag skrev om tidigare och som var så bra heter "Hurt" och finns på album nummer två. Det är en cover han har gjort på "Nine Inch Nails" låt. På cd:n finns även en underbar verion av Depeche Modes låt "Personal Jesus". Otroligt bra den också.

Ja och så kunde jag ju inte hålla mig så nu har jag gått och hyrt filmen "Walk the Line", tänkte titta på den nu.

Visserligen är det toppväder ute, soligt och ganska så varmt. Fast det är ändå för varmt att sitta på balkongen... kanske går jag och badar sen. Troligtvis blir det utgång ikväll också. Får se vad vi hittar på.

Hans musik, speciellt på den senaste skivan ger mig gåshud. Hans röst går rakt in i mig och stannar kvar där som en vibrerande rörelse, hen har sån närvaro i rösten. Jag blundar och lyssnar, på texten, på musiken.

Mer behövs liksom inte.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem