onsdag, augusti 09, 2006

För stora byxor - för liten hjärna


Igår åkte vi alltså till Fredsgatan 12, även kallad F12. Vi kom dit klockan innan midnatt så det var ju rätt sent och en nätt liten kö utanför. Nä, det var knökat med folk! Vi klämmer oss fram och ser att det står "Inträde 80 kr. För medlemar- gratis" Okej... 80 kr, det kan man väl ta. Kanske. Efter ett tag står vi i alla fall bland de första i kön och killen frågar om vi är medlemar. "Öh, nej", svarar vi, "det är vi inte. Måste man vara det? Det står inträde 80 kronor."

Killen i den rutiga skjortan och det flottiga håret (skulle vara så, jag vet.. anses vara coolt och inne) synar oss och säger att det bara är för medlemmar. Jag påpekar att det står där, (pekar på den uppsatta lappen) att det kostar 80 kronor om man inte är medlem. "Ja, det är en lista för medlemar som går in gratis och en annan lista för betalande medlemar." Jag kontarar: "Det var det dumaste jag hört. Så har det aldrig varit tidigare när jag varit här!" Killen säger ettrigt: "Vi har haft så hela sommaren och det borde ni veta!"

Amen är du helt dum i ditt jävla huvud! Det stämmer inte, eftersom italienarna var där kvällen innan och kom in, gratis! Så han står alltså där och ljuger oss rakt upp i ansiktet!

Jag blev skitlack! Och tappade sugen helt. Såå jävla bra är det inte där! Vilka tror de att de är, jävla wannabes! Som sagt vissa ställen, har förkrymt hjärna, liten kuk och aldelles för stora byxor! De slår sig för bröstet och brölar: "Vi är bäst, vi är coolast och här får bara du och du och...ehh du vara! Jag väljer- du sväljer". Så fan heller att jag gör.

Härmed bojkottar jag Fredsgatan 12.

Så det så!

/K

2 Kommentarer:

Blogger Gerri W sa...

Äh vafan! Jag har varit ägare av kort på F12 i flera år, eller rättare sagt flera sommrar i rad och en missad kväll där är inget att deppa över. Stå där o trängas i en brant djälva trappa, boxas för att få beställa en dyr drink för att sen spilla ut den på nån som sitter på trappan - nä. Du missade iaf inget, synd bara att 'proffset' vid repet var en osäker herre.

duskboy a.k.a babyjesus

00:12  
Blogger KarinC sa...

Du har helt rätt.. stå där o trängas. :)

Det som gjorde mig pissed off var arrogant stil och fåniga "regler" med betalande medlemmar. Antingen är man medlem o då går man in gratis eller så betalar man o kommer in.
Jag tänker fortfarande inte gå dit längre, lite synd eftersom jag tyckt att de oftast spelat bra musik o att det varit just stämning men nu... får det vara!

00:48  

Skicka en kommentar

<< Hem