söndag, augusti 27, 2006

Igår var det party partyy!




J och jag var ute i Stockholmsnatten i fredags/lördags. Vi åt först middag på restaurangen vid Humlegården och jag åt en fantstisk god oxfilé som bara smälte i munnen till det drack jag ett glas Rosévin. Servitrisen verkade något tveksam till mitt val av dricka och förklarade att det kanske inte passade till den gräddiga tryffelsåsen. Men jag stod fast vid mitt beslut och fick mitt rosévin. Själv tyckte jag det passade ypperligt. Jag vet om de där reglerna om att till kött ska man dricka rött vin och till fisk vitt men regler är till för att brytas. Jag är inte så mycket för sånt där utan vill bestämma själv vad jag tycker om. Jag kan dricka vitt vin till oxfilé också, ara för att jag gillar vitt vin bättre än rött. I alla fall, gott var det och mätt blev jag.

Efter middagen släntrade vi över till "Hotellet" där det var kö. Jag gick direkt fram. Vakten frågade om vi kom innifrån och hade varit ute och både J och jag svarade i kör "Nej" eftersom vi är så där genomärliga och har svårt att ljuga. Det ligger oss lite i fatet ibland, att vara så där dumsnäll. Så vi fick ställa oss sist i kön. Men det tog inte jättelång tid och efter ett tag var vi innomhus. Vi beställde varsinn Rasberry Dackary (eller hur det nu stavas) och blev lite lullilull på det. Lättdrucket och farligt. På nedervåningen var dansen i full gång och vi stuffade på dnasgolvet. Jag hade mina nyinköpta byxor på mig som fladdrade fint till mina dansmoves. J fick ont i fötterna men jag var uppe och i full gång.

Fick för mig att jag skulle föreviga ögonblicket och tog en serie foton på oss. J blev jättebra på alla korten och jag såg ut som... alltså på det ena skrattar jag hysteriskt, på det andra ser jag jättefull ut fast jag var inte det och på det tredje glömde vi bort att sikta. När vi tittar på det senaste kortet skrattar jag så mycket att jag står framåtlutad mot en bänk med huvudet mot, bokstavligt talat så vek jag mig dubbel av skratt. Plötsligt känner jag att någon nyper mig i rumpan. Jag tänker att det kanske är J som busar lite men jag hinner se i ögonvrån en kille som snabbt som tusan glider bort till sina polare. Jag pekar på honom och hytter lite med näven men jag orkar inte riktigt bry mig just då. Han försvinner efter ett tag och det gör alla andra också eftersom det var precis innan stängningsdags.

Jag och J går till Svampen och sitter där ett tag. Det var varmt ute fortfarande och vi behövde inte ha jackorna på oss. Helt fantastiskt med den här sensommaren när man kan gå ut i kortärmat klockan 01.00 på natten.

Svenska kyrkan hade ställt upp ett bord där och det var ett gäng präster som stod där i sina röda jackor. Folk kom fram och stod och pratade med dem. En del tände ett ljus och tog ett visdomskort. Så gjorde även jag. Jag pratade med en kvinnlig präst lite grann innan jag åkte tunnelanan hem.

En lyckad kväll. Med god mat, trevligt sällskap och så lite dans på det. Precis som det ska vara.

Jösses, jag ser faktiskt bra dragen ut på alla korten.

Fast kul hade vi!!

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem