tisdag, augusti 29, 2006

Lyxproblem


Jag är lite orolig. Tog hål i öronen för tre veckor sen. Igår började ena örat blöda lite och det kliade rätt rejält. Jag försöker att inte peta på örsnibbarna, förutom med rena händer men ibland är det som jag glömmer bort att jag har tagit hål och så kommer jag åt med handen eller fastnar lite i en tröja eller nåt. Nu har jag i alla fall gjort rent och det kliar inte lika mycket längre. Jag får verkligen försöka hålla fingarna i styr. Jag måste ha de här testknapparna i öronen i tre veckor till... tre veckor! Det känns ju som en evighet!

Plötsligt kommer jag ihåg varför jag inte skaffat hål tidigare i livet, jag har varit rädd att få nickelallergi. Min syster hade nickelallergi när hon var tonåring och jag kommer ihåg hur jobbigt det var för henne. Så under 20 år har jag blivit undvikit det pga rädsla för det.

Nu ska vi ju hoppas att det går bra, det finns så mycket fina örhängen och det finns ju både guld och silver. Jag behöver inte använda nickel i öronen.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem