torsdag, augusti 31, 2006

"Ska vi knulla eller vill du dansa först?"



Det blev en helkväll igår. Jag kom inte hem föränn klockan 04.00. Men roligt var det! När vi kom dit ca klockan 22.00 var det rätt tomt men eftersom både jag och J älskar 80-talsmusik och gärna sjunger med så gjorde det ingenting. Vi roade oss själva genom att dels sjunga och samtidigt kolla på filmen "Youngblood" utan vare sig ljud och text. Tänk att man tyckte den filmen var bra då, under 80-talet. Hemska tanke! Nu var den mer eller mindre pinsam och rätt sexistisk. Men underhållnade, vi skrattade gott åt det och hur de såg ut. Visste ni föresten att Keanu Reeves var med i filmen? Väldigt ung och väldigt söt. Elakingen spelades av Patrick Swayze och huvudrollen hade hunken Rob Lowe. Jorå jag minns att jag tyckte han var rätt söt, då. Fast idag faller jag inte riktigt för det där valpiga men han var ju något yngre då och det var ju jag också.

Efter ett tag kom dansen igång och det blev rätt mycket folk. Vi satt i soffan på övervåningen bland alla neonkuddarna i soffan. De var ludna som värsta heltäckningsmattan och jag vill inte gärna tänka på vad som kan finnas i allt det där luddet. Urk. Vi började prata med ett gäng snubbar från Tranås resp Linköping. De var i Stockholm på jobb och skulle upp klockan 06.00 dagen därpå men ville väl ut och ha lite skoj också. De var jättetrevliga och vi dansade, spelade luftgitarr och stod och snackade ute på terassen. Konversationen pendlade mellan trängselavgifter, politik, vem är du/jag, arkeologi tills J (eller var det jag?) fyrade av det oslagbara yttrandet "Ska vi knulla?" Hon/jag sa det rent hypotetiskt, och kom nu ihåg att det är taget ur sitt sammanhang... men effekten blev minst sagt intressant och jag tror de blev något chockade. De kom fram till att vi stockholmstjejer var något frispråkigare än där de kom ifrån. Sen började vi spåna vidare på det och en av dem sa att: "nej men nu tycker jag vi pratar om trängselavgifter istället!" och så gick han och ställde sig en bit därfrån. Åh, jag skrattade så jag höll på att gå upp i limningen! Ahhahaa!!! Så från en enda enkel, något frispråkig mening, spann vi vidare och då yttrades orden från någon av oss: "Ska vi knulla eller vill du dansa först?" Och så skrattade vi hysteriskt.

Vilken bra raggningsreplik!!! Eller... kanske inte... Jag skulle inte gå igång på den. Jag skulle vika mig av skratt eller ge killen en fet käftsmäll (beroende på vem det var... =).

I alla fall de åkte väl hem för vi såg inte röken av dem sen, men vi dansade för fullt på dansgolvet.

En man kom någon annanstans ifrån och pratade inte svenska. Han bjöd in mig till sitt sällskap och sa på engelska: "Stå här med oss så slipper du bli antastad av alla män". Då log jag och svarade: " Men jag kanske vill det?" och så ryckte jag tag i hans kompis som stod mittemot och dansade med honom. Kompisen var för övrigt väldigt söt och vi hade lite ögonkontakt under kvällen.

Ett tag var vi omringade av män på dansgolvet som försökte ta kontakt på än det ena sättet, än det andra. En gång blev vi i det närmaste upptryckta mot väggen, inträngda i ett hörn. Först kom den ena snubben och sen vinkade han till sig sin kompis. Vi sa ifrån och han blev stött. "Men jag får väl stå här och dansa?" Vi svarade nekande och då gick han. En annan man stod och stirrade på oss vid pelaren och där fick vi ordentliga varningsignaler. Han hade något konstigt i blicken. Inte för att han gjorde något eller så, men både J och jag uppfattade honom som obehaglig.

Strax innan klockan 03.00 (fem i tre för att vara exakt =) spelades sista dansen, en tryckare. Då var det dags för oss att åka hem. Det kom fram en snubbe och ville dansa men jag sa med ett ljuvt leende: "Nehe, nu är klockan fem i tre, nu är det dags för mig att åka hem". Jag vet inte om han uppfattade hinten men jag tyckte i alla fall att det var roligt och att jag var väldigt fyndig (Ibland har jag självdistans som heter duga! Haha! NOT!).
Han yttrade något typ, "Ameh...neej" och såg lite sur ut eller kanske bara besviken för han inte fick napp men J och jag vinkade bye bye till honom och promenerade vidare till nattbussarna vid Sergels torg.

En helkväll alltså, såhär mitt i veckan.
/K

1 Kommentarer:

Blogger vandrarvild sa...

Åh, Youngblood! den hade jag glömt., men jag minns keanu reeves, en av spelarna va? vill minnas att han kläcker nån kommentar när de sitter vid bordet och ska dricka en massa tequila, ha nått race typ. Åh, keanu.....*haha*

10:58  

Skicka en kommentar

<< Hem