lördag, september 09, 2006

Shopping i Årsta Centrum och lite aikidoträning


Idag har jag varit i Årsta Centrum med mamma, Sv, hans son P, barnbarnen S och E och barnens mor M. Det var loppis, antikvariat och konstutställningar på Årsta torg. Jag köpte en vas för 50 kr och senare ett par hööga stövlar för 65 kr. De hade kostat 100 kr från början av dagen, sen sa hon som sålde dem:

"Ok, du får dem för 80 kr men inte lägre..."

Jag kontrade med:

"Du får 75 spänn för dem men jag ska prova dem först".

Å jag är en hård förhandlare haha! Så jag provade dem men hade faktiskt lite svårt att gå i dem. De var vääldigt höga och det var kullersten där så det var svårt att få någon riktig känsla för hur de kändes. Dessutom var det mycket folk och jag kände mig lite utittat. Jag gick tillbaka till henne och sa:

"Alltså, de är jättefina men de är lite för höga och något för små så..."

"Amen du får dem för 65 kr! Kom igen nu, de blir fina till hösten..! I morgon på Hötorget kostar dem 100 kr igen!"

Jaja, de var ju rätt snygga och 65 kr är inte mycket. Så ett par stövlar it is! Sån god karaktär hade jag! Jaha, hon lyckades med konsten att sälja dem till mig och och mitt beslut att inte köpa dem hamnade på pottkanten. Det är ju iof ingen katasrof. Jag och min familj skrattade ganska gott åt det och M sa till min mamma:

"Haha! Karin har köpt ett par skor som är alldeles för höga och för små! En sån bra affär!"

Till historien hör att min mamma hela tiden (tycker jag alltså) kommenterade att:

"Köp dem inte om de är för små. Låt inte priset avgöra om du ska köpa dem eller inte"

. Eller när jag såg ett par örhängen:

"Se bara till att de är nickelfria".

Jag vet allt det där. Ibland/ofta behandlar hon mig som ett barn och jag blir jävligt irriterad och snäser tillbaka. Jag förstår att det är omtanke men det är alltid en sån orolig sådan, hela tiden... "Tänk si, gör så".

Så skönt, nu fick jag ur mig det också!

S hade Aikidouppvisning och det var riktigt roligt att se. Han går i barngruppen och har väl hållit på en termin och tränat tror jag. Det var både barn, ungdomar och vuxna som visade upp sig. Efteråt fick jag pröva på att rulla bakåt och jag som är lite stel och rätt osmidig (dessutom hade jag alldeles för tajta jeans på mig!) försökte falla bakåt utan att slå mig alltför mycket. Det var rätt kul faktiskt och jag kanske ska börja? =) Tänk vilken bra balans och smidighet man får. Det är vackert att titta på också, nästan som dans fast det är en japansk försvarsteknik och stridskonst. Dessutom var det en rätt fräsch kille som tränade där... ;) (Naeeh Karin, ge dig nu...!) som jag språkade lite med. Han tyckte absolut jag skulle börja... Ja jag är inte svårövertalad! HAHAA!

Igår kväll var jag för övrigt på bio med Ñ och såg svenska filmen "Sök" om nätdejting. Den var rätt underhållande och jag kände igen en del senarion. Ibland var den faktiskt riktigt rolig och hela publiken gapskrattade. Det var kul! Annars är jag väl inte jätteförtjust i Amanda Ooms som skådespelerska men det fanns ju andra som medverkade också som var bättre.

Nu har jag ont i huvudet, ska gå och käka lite, stylta ut i köket i mina höga stövlar... trallala.... hupp, aj som f-n! =)

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem