torsdag, september 07, 2006

Att ladda det inre

Jag vaknade alldeles för tidigt, låg och läste ett tag, somnade om, vakande igen och läste lite till. Till sist gick jag upp, ställde mig i duschen, blundade och mumlade positiva affirmationer till mig själv. "Jag är lugn och säker. Jag är målmedveten. Jag har en stark självkänsla och ett gott självförtroende."

Klockan 14 var det dags att bege sig. Åkte tunnelbana, buss och tunnelbana igen till Kungsklippan och Stadsarkivet på Kungsholmen. Jag kom dit 20 minuter innan utsatt tid. Satt en stund utanför på bänken och bara satt där. Lugnt och stilla. Upprepade: "Lugn och säker, jag är lugn och säker..." Och så andades jag, in ut in ut. Stilla, koncentrerat. För att landa i mig själv. Och nervositeten försvann.

Jag har varit spänd och nervös i flera dagar för det här. Jag har känt kraven på mig själv: "Får inte, får inte sumpa det här!"

Vid utsatt tid gick jag in, väntade 10 minuter innan L.P kom ångandes. Vi hälsade och gick in till ett grupprum vid receptionen. Han berättade lite om jobbet och vad det innebar och jag fick berätta vilka utbildningar jag läst. Vi pratade lite lön och arbetstider. Och han berättade att han skulle träffa en kille till innan de bestämde sig. Det som är bra är att jag känner L.P lite grann, han var nämligen min handledare när jag praktiserade vid Stockholms stadsarkiv för 1,5 år sen. Han ska höra av sig i början på nästa vecka, senast tisdag... så då får vi se.

Åh jag hoppashoppas verkligen! Det skulle vara så roligt! Men nu är det bara att väntaväntavänta, vänta och se!

Föresten åkte jag och hämtade min efterlängtade lampa efter intervjun, så nu hänger den så stolt i min hall. Fast jag tycker att de kunde kostat på sig att torka av lampan lite innan de packade in den. Som det var nu var det fullt av fingrar överallt. Jaja, man kan väl inte få allt anatar jag. Fick 10% rabatt och en glödlampa. Hurra, hurra!

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem