lördag, september 02, 2006

Åh,har ni fest eller??



Det är fest i någon av lägenheterna i området och just nu spelar de "hostlåten" med italienska Scotch? (hur stavas det, det ser såå fel ut....?!) Kommer ni ihåg dem? De var stora under 80-talet och jag lyssande jättemycket på derar låtar, hela tiden. "Hostlåten" och "badrumssångslåten" La la la lalalala lala la la la lala la lalala!" Jag tycker fortfarande att de är ganska bra, eller så är det nostalgin som tar över... =)

Nehe, nu är festen över... alldeles tyst. Det var bara för att jag försökte googla efter bandnamnet Scotch men inte hittade det! Tog för lång tid...

I alla fall, under 1980-talet var de rejält stora och alla gick och nynnade på de där synthlåtarna och hostade som värsta storrökarna. Jag minns att jag såg dem i Gamleby Folkpark någon gång. Det var stort, riktigt stort.

Tänk er, ett italienskt internationellt synthband och Karins största idoler, i Gamleby Folkpark! I lilla, lilla Gamleby som knappt finns på kartan ens! Och de kom dit! Det var ganska fullsatt och jag stod långt fram. Minnen, minnen. Jag tror att vi försökte komma bakom scenen efteråt men misslyckades.

Jaha, jag tänkte väl det. Nu är festen igång igen. Åhå, allsång. Jösses, låter förjävligt. Nu är det visst någon rocklåt jag inte känner igen... äh då tror jag att jag går och lägger mig.
Jag blarar lite visst men jag har bara druckit ett glas vin! Ett glas!

Åh tack Thomas för bilderna, du är bara bäst! =D

bye, bye alla!

/K

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det är jag som är Thomas hihi

00:41  

Skicka en kommentar

<< Hem