söndag, juni 18, 2006

Hands off!


Det var jättemysigt igår när mina väninnor var här. Så härligt att kunna sitta ute och äta med trevligt sällskap dessutom och det är ju det som gör det! Inte skulle jag sätta mig och grilla ensam heller.

Det blev ett sent uppbrott och vi var väl inte inne i staden föränn strax före midnatt. Vi tänkte gå till Fredsgatan men det var förfärligt lång kö så vi övergav den idén. Åkte in till söder, tänkte gå till Snaps, men även där... låång kö. Stockholm i ett nötskal.

Så, det blev Kvarnen. Kö där också men vi kom in iaf. Det var mycket folk ö v e r a l l t. Och det var varmt som i en bastu. Vi gick ner till dansgolvet men där var så mycket folk att jag fick kvävningskänslor så vi gick en trappa upp och stod där och stuffade lite i stället. Det var en hel del konstigt folk (läs män) som tog kontakt med oss, men vi var rätt ointresserade. Jag ville bara dansa och jag vill inte att någon tar i mig om jag själv inte vill det. De får åtminstone ha modet att konfrontera mig framifrån istället för att smyga in en hand runt midjan bakifrån.

Det var en snubbe där som först ville dansa med V. Och det är väl ok att vilja dansa, men när sen hon inte var intresserad gick han vidare till mig och försökte sig på någon slags kontakt genom att sträcka fram en knuten näve. Jag vet inte om han ville jag skulle göra någon slags hälsning eller vad det var. Jag tittade på honom och besvarade inte hälsningen. Då gick han till J och körde upp den knutna näven i hennes ansikte och hon blev arg och sa åt honom att dra. Han fattade inte utan stod kvar och höll på. Jag blev irriterad och viftade bort honom med handen (han fattade ju inte), här gäller det att vara tydlig men han blev mest arg och det var väl därför han stod kvar. Det konstiga var att han log hela tiden. Jättekonstigt. Obehaglig typ det där. Det hela resulterade i att han gav mig fingret ett antal gånger och jag kontarde med en ful gest tillbaka och sa "Right back at you!" Fast det hörde han nog inte.

J fick ett krossat ölglas på sig och var tvungen att gå ner på toaletten och ta bort glassplitter ur skorna. Som tur var fick hon inget splitter i fötterna. Vi försökte oss på att gå ner till dansgolvet igen ooch då var det något mindre folk. Det var härligt att få dansa lite men J blev antastad på dansgolvet av någon snubbe som återigen inte förstod att hon var inte var intresserad och han gav sig inte. Vi tappade sugen och gick och satte oss uppe i ölhallen en stund för att kort därefter åka hem. Då var klockan ca 02.30. Jag hann med tunnelbanan och var hemma vid 03.00.

Stöp i säng och hade lätt huvudvärk när jag vaknade, antagligen av vätskebristen. Ingen av oss drack någonting på Kvarnen (ok då J och jag brack lite Baylies hemma hos mig) utan vi delade på ett glas vatten på tre.

Summan av kvällen var väl sådär med gränslösa män som inte fattade att ett nej är ett nej och betyder "jag vill inte". Jag är numera hur tydlig som helst i kroppsspråk och med vad jag säger. Jag säger inte att alla män är gränslösa, en del fattar precis och ber om ursäkt och går därifrån. Om någon frågar om jag vill dansa och jag har en chans att säga ja eller nej beroende på vad jag vill och om de respekterar att det kan bli nej, så är det bra. Men om de bara utgår ifrån att jag vill eftersom de vill så är det inte ok. Om de sen dessutom börjar ta på min kropp utan min tillåtelse är det definitivt NONO! Då har de bränt sina broar med en gång!

Ja jösses, jag kan skriva om dettta hur mycket som helst. Kanske blir det lite tröttsamt för er att läsa men hey, det är min blogg och här skriver jag om vad jag vill! :)

/K

1 Kommentarer:

Blogger S-Man sa...

Tycker visst du ska fortsätta skriva om dina dåliga, och för all del även bra upplevelser.
Till skillnad från många andra så skiljer du på bra och dåliga män.

14:32  

Skicka en kommentar

<< Hem