söndag, mars 19, 2006

Melodifestival, final!


Jag måste ju följa upp detta. Har skrivit om första och sista delfinalen och igår var det alltså dags i Stockholm, Globen för FINALEN!

GLITTER OCH GLAMOUR! (nåja... :).

Jag har legat däckad de senaste tre dagarna och inte orkat göra någonting annat än att sova. Igår kväll höll jag mig dock uppe mellan feberfrossorna och kollade på Melodifestivalen. Några av låtarna har jag aldrig hört förut. Ja, vi vet ju alla vad utgången blev, precis som jag trott. Det blev ändå lite spännande där på slutet, innan folket avlagt sina röster. Andreas Johnson ledde före Carola, efter folkets röster låg han på tredje plats med BWO som tvåa och alltså Carola på första plats.

1. Andreas Johnson - Han är riktigt bra. Det tyckte jag redan första gången jag såg honom. He´s a rockstar. Fast jag tror inte han skulle (tyvärr) vinna en ev final i Athen.

2. Björn Kjellman - Njjaee. Alltså det funkar bara inte. Han är skådespelare, inte sångare.

3. Linda Bengtzing - Jag trodde att Linda skulle få en bättre placering än hon fick. Lite konstigt tycker jag faktiskt. Hon är ingen mästersångare men det var ett livfullt och roligt framträdande och såå dålig är hon faktiskt inte. Bra text också tycker jag. Käckt. :)

4. The Poodles - Hårdrock när den är som... bäst? Nej. Inte sämst heller dock. Ganska intetsägande med mycket poffar, hår och en del eld.

5. Magnus Carlsson - En riktig besvikelse var detta! Han har ju jättebra röst men vad är det för låt som Strömstedt och Glenmark kokat ihop, jag bara undrar? Blöök.

6. Rednex - Alltså, detta funkar bara inte. Det gör inte det och inte är det roligt heller. Kalla mig gärna tråkig men... HALLÅ! Hon sjunger inte särskilt bra heller.

7. Carola - Ja hon kammade ju hem det här tillslut i alla fall. Var det någon som trott något annat? Visst hade det varit lite roligt att se hennes ansiktsuttryck om Andreas J hade vunnit? Det hade JAG velat se! :) Framträdandet var ok, hon har bra pipa trots röstproblem och hon är fortfarande ett proffs ut i fingerspetsarna. Det var väl inte ett av hennes bästa framträdanden. Nope.

8. Magnus Bäcklund - Jag gillar honom! Han har en bra och stark röst och lite av det där lilla extra. Jag förstod dock inte allt rabalder om hans senapsgula skinnbyxor. Vad var det för märkvärdigt med dem? Var de verkligen såå fula? Det var trist att han inte hade dem på sig eller att han vågade ta ut svängarna ännu mer. Jag tycker han skulle ha haft ett par GRÖNA skinnbyxor på sig, bara för att ge dem en käftsmäll (eller provocera lite i alla fall) som tyckte att han skulle ändra på sig. Tyvärr börjde han sig tydligen för grupptrycket eller nå´t.

9. Kikki Danielsson - Det här är ju schlager! Och det går inte alls hem! Hon kom ju sist! En kvarleva från 80-talet. Det är som att se en hel epok försvinna.

10. BWO - Låten är väl en hyfsad eurodiscolåt eller något. Sångaren sjunger bra och har en våldsam energi på scenen. Lite väl tråkiga scenkläder tyckte jag, men annars var de hyfsat bra.

Det som var roligast var helt klart Fredrik Lindströms presentation av jurymedlemarnas röster och härmningen de olika dialekterna ute i landet. Det var ett nytt kul grepp som gick hem, i alla fall hos mig!

Annars tycker jag att: länk--} Lena Ph {-- klarade sig med äran i behåll, hon klarade av värdinnerollen alldeles utmärkt. Varför skulle hon inte göra det? Hon har tillräcklig självdistans och proffesionalism för det.

Me like Lena Ph! och Fredrik Lindström :)
Over and out!

ps: Lite trist, jag kan inte ladda upp några bilder just nu. Hm.
Men Vaff!! :=
Återkommer...

Haha, nu funkar det igen!
Hepp!
/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem