tisdag, mars 14, 2006

Feberstress

Jag har inte sovit särskilt bra. Denna natt har jag frusit och svettats om vartannat, vridit och vänt på mig hela natten igenom. Druckit vatten och somnat om igen. Halsen är konstigt torr och det knastrar i öronen när jag sväljer.

Förra natten blev jag så uppstressad av en telefonsamtal från en arbetskamrat som ringde klockan sent för att fråga något (tack för den! Pucko!) om någonting. Och sen började jag tänka på Försäkringskassans blankett som ska fyllas i. Den där blanketten alltså... hm. Och så började jag oroa mig för att min chef inte fått läkarintyget jag skickat med posten. Naturligtvis ringde jag mamma och stressade upp mig ännu mer, sen var klockan 23.00 och det var naturligtvis omöjligt att sova. Jag var spänd i hela kroppen och det bara gick inte att sova!

Jag tänkte: "Ok, jag testar de där insomningspillrena jag fått. De kanske funkar... jag tar fyra stycken (ska tilläggas att man kan ta 2-4 taletter till natten)." Tog dem... och väntade och väntade. Effekt efter 15 minuter stod det. Hmm. Låg i sängen, blundade och försökte tänka på ingenting. Efter ett tag infann sig någon konstig dåsighet som är svår att förklara. Visst jag somnade till slut, av ren utmattning tror jag och vaknade... alldeles för tidigt. Utvilad? Nä, inte ett dugg!

Under natten drömde jag att jag inte kunde stå på benen utan jag ramlade pga yrsel som en biverkning av tabletterna. Jag var tvungen att sitta i rullstol eftersom jag föll omkull hela tiden.

Jag låter nog de där insomningstabletterna vara så länge tror jag, de funkade inget vidare.

Nu ska jag äta lite lunch, brrr vad jag är frussen!!! Uäähh!
/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem