torsdag, mars 09, 2006

Hos Tandläkaren

Onödigt tråkigt vetande för alla! Jag har varit hos tandläkaren idag! Har tyvärr inga horrorstories att berätta och lider inte av tandläkarskräck, som tur är. Det hela var över på 15 minuter och det såg bra ut. Inga hål, ingen karies. Lite tandsten bara. Fick bannor av tandläkaren...använd tandtråd oftare. "När man blir äldre är det viktigt att förebygga bakteriebildning. Det är bra att få in rutinen att använda tandtråd redan nu." (För när du är riktigt, riktigt gammal, är det FÖRSENT)! Hon fick mig att känna mig uråldrig... Hallå jag är bara 30+!

Jösses Karin, händer det inget MER spännande i ditt liv än att du har varit hos tandläkaren?!
Nej, det gör visst inte det.

/K

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Kan avslöja att det är ganska normalt att ha en händelselöst liv. Man går upp, man jobbar, man kommer hem och man går och lägger sig. Roligare än så blir det sällan. Nån gång om året gör man något skoj (som att gå till tandläkaren t.ex) som man sen lever på resten av tiden.

Sen kommer de där perioderna (dock ganska sällan) då det bokstavligen rasar in saker att göra och människor att träffa. Och efter ett tag så längtar man faktiskt tillbaka till den där (här) tiden då man satt ensam i sin lägenhet och filosoferade tillsammans med katten, tog det lugnt och bara brydde sig om sig själv.

Personligen är jag just nu kräktrött på att min telefon ringer konstant och att folk inte kan låta mig vara ifred, men innerst inne så vet jag att många av dem ringer bara för att dom bryr sig om mig...

06:11  
Blogger KarinC sa...

Pelle: Tack för ditt inlägg.

Jag har misstänkt att det var så... :) Det kan nu inte vara stenkul jämt och hända massa saker hela tiden. Du har rätt i att oftast kommer allt på en gång sen när det väl händer ngt.

18:47  

Skicka en kommentar

<< Hem