tisdag, mars 07, 2006

Vackra men dödliga

Solen lyser, snön är gnistrande vit... jag kanske ska gå ut lite?

Det har säkert inte undgått någon att på många tak och stuprännor hänger långa, spetsiga istappar ner. Vackra men dödliga. Jag tittar alltid uppåt för att se var de är. Jag har blivit lite nojig och med all rätt kanske... En del gator är avspärrade medan andra inte är det.

På en av fastigheterna här i mitt närområde, har värden satt upp en liten skylt på husfasaden (för att gardera sig, antar jag) med texten "Risk för ras, istappar". Men det finns inga avspärrningar och när man tittar upp så hänger det en klunga av spetsiga istappar vid stuprännan, en av dem är säkert en meter lång. Skylten är inte placerad där själva istappen hänger.

En kommentar en körvän hade när han såg en istapp som hängde ner från taket vid Hornsgatan var, " Oj, den där vill man inte få på sig. Den skulle ju hamna ända nere i kalsongerna." En något oehaglig tanke, att bokstavligen bli spetsad av en sån där. Aoutch!

Bilden är hämtad från Lidköpingsnytt.se



0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem