tisdag, februari 28, 2006

Poesibok och bokmärken




Jag har letat fram min poesibok från 1980-talet, här fick poesi samsas med samlade bokmärken. Här kommer några stolpskott eller guldkorn, vilket som. Tämligen harmlöst med stavfel och allt. :)


TÅRAR!

Tårar jag fäller, när
något lessamt är på gång
skrattar jag jör när något roligt
är på gång. Ibland kan man vara
så glad att man gråter, men kan man
vara lessen så att man skrattar?

1982
-------

En kärleksdikt

Kärlekens ord är röda
Hatets ord är blå
Smidighetens ord är gröna,
och Marcus likaså

1983
-------
Det här skrev jag några år senare,
jag gick i klass 6.

Nu lyser solen och jag
sitter på en bänk i solskenet.
Jag lyfter ansiktet mot solen.
Jag blundar och
känner värmen.
Där jag sitter är det varmt
och skönt.
Här finns solen.
Här finns bänken.
Här finns jag.

© K.C.L

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem