torsdag, februari 23, 2006

En mor är ju ändå en mor


Nu har jag varit ett dygn hos min mamma och blivit ompysslad. Fått mat och en moders omtanke. Precis vad jag behövde!

Idag var mamma och jag uppe en sväng på bokrean i centrumet där hon bor. Jag köpte några böcker...

- "Samlade dikter" av Tomas Tranströmer
- "Hej då, ha det så bra" av Kristina Lugn
- "Kattblues" av Katrin Jakobsen och
- "Pojken som kallades Det" av Dave Pelzer

Därtill har jag lånat en bok av mamma "Blonde" skriven av Joyce Carol Oates. Så nu har jag massor att läsa, både lyrik och skönlitterärt. Visst ja, jag fick en väckarklocka av min mamma också eftersom den jag har tickar ganska högt (nu har jag en väckarklocka i varje rum). Den här är å andra sidan helt ljudlös. Å sen fick jag vitaminer och en liten burk med rött te med apelsinsmak också... tack Kära mamma, du är bäst! =)

Min bror kom och hälsade på och så åt vi lunch alla tre. Jag drog mig hemåt runt tre, halv fyra. Naturligtvis kunde jag inte motstå att gå till centrumet och så gick jag in på H&M och köpte en stickad gråblå tröja med stor krage. Rent impulsköp... men fin är den. Den ligger redan i min överfulla klädhylla i sovrummet.

Satt på tunnelbanan och kände mig lite tom och ledsen. Men gissa vem som var glad att jag var hemma! Men hon var kanske bara hungrig, vad vet jag. Nu låter det som att katten inte får någon mat och att jag bara lämnar henne vind för våg men så är det naturligtvis inte. Jag gav henne ordentligt med mat och vatten igår och hon har fått mat nu också förstås.

Ps: Bilden är hämtad från en hemsida om H. C Andersen.
Jag har inte läst berättelsen, det var bilden jag var ute efter...
/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem