lördag, februari 18, 2006

Melodifestivalen, del 1

Så var det avklarat då. Nu har jag precis sett Melodifestivalen 2006, delfinal 1. Jag tycker att några kommentarer är på sin plats. Jag ska nämna att jag har inte hört någon av låtarna innan jag hörde dem ikväll. Ibland infann sig känslan... nääeee.... ta bort! Bort, bort, bort!

Det intressantaste uppträdandet var ändå Benjamin- The Human Slinky. Tyvärr var han inte med i tävlingen. En stor färglad slinky (ni vet en sån där som fanns på 80-talet och som kunde "gå" nerför trappor) som rörde sig på alla möjliga konstiga sätt. Jag förstår inte riktigt hur han gjorde.... och publikens häpna uttryck visade att de tyckte ungefär detsamma.

Ok, nu ska jag försöka strukturera upp det här:

1. Simone Moreno- Måste tyvärr säga att jag blev besviken. Kan inte låta bli känslan av att det var något som fattades, trots all sambaglädje. Eller så är det bara jag som är tråkigt svensk, fast jag gillar ju samba...

2. Electric Banana Band- I vilket annat sammanhang som helst skulle det funka... kanske. Eller också inte. Inte en av deras bästa låtar. Rätt lam faktiskt. Och inte på MELODIFESTVALEN!

3. Sahlene- Sjunger hyfsat bra men det är tråkigt, tråkigt, tråkigt! Och vad har hon på sig? Jag vet att hon är gravid, men i alla fall. Visa magen istället för att dölja den! Hon såg ännu större ut än hon redan var.

4. Magnus Bäcklund- Äntligen lite fart! Heja! Han sjunger bra, fast jag kommer inte ihåg vad det var han sjöng. Någonting med Love. Men jag kommer ihåg att han hade röda läderbyxor. Och så var det facklor...

5. Linda Bengtzing- En riktig schlager eller nå´t. Hennes röst är väl sisådär men låten var ok och det var ett roligt framträdande med många klädbyten. Sånt gillar jag. Vad var det nu låten hette? Ja visst ja... "Hon ljuger så bra" men hon kom till final i alla fall.

6. Pandang- Amen det här är ju smärtsamt! Kuddkrig?! Neeej! P I N S A M T!

7. Hannah Graaf- Hm, ja jag vet inte... Rätt cool låt. Eller jag vet inte! Körtjejerna var mer intressanta tyckte jag. Graafen rätt tråkig att titta på, snygg javisst, (och?) men det händer liksom inte någonting. Bara kameraåkningen när hon smekte mikrofonstativet var snygg, eller näee föresten.

8. Andreas Johnsson- Min favorit! Han är en rockstar. Det bara är så. Bra låt, bra refräng. Han har bra röst och kalla mig ytlig... men han är jävligt snygg också.

Men så vilka kom då till final? Det vet ni säkert redan. Expressen hann väl före kan jag tro... :=

GLOBEN
Andreas. J
L. Bengtzing
---------
2:a CHANSEN
M. Bäcklund
Electric Banana B
/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem