tisdag, februari 21, 2006

Misse

Igår kväll kunde jag inte sova, låg i sängen och funderade på alla möjliga ting. Jag kom på massor av bloggrubriker och ämnen jag kunde skriva om. Fast nu kommer jag inte ihåg någonting av de där himla många bra idéerna jag hade.

Jag har skrivit om Hector- the Big charming Bull Mastiff. Men då är det väl dags att skriva lite om min egen kisse?

Min katt har många namn. Hon lystrar till namnen: Flummox, Knäppis, Snöret, Fnutt, Lennie och så Lennox förstås. Miss Lennox är en sjuttioårig ( i kattår) kattdam med den mentala åldern ligger på en tonårings nivå. =) Hon är djävul och ängel i en och samma katt tillsammans med en hel del knäppa egenheter som kan driva den mest balanserade människa till ett nervöst sammanbrott.

Fast hon är ju världens gosigaste också. Hon sover bredvid mig och ligger antingen med huvudet mot min höft eller på min bröstkorg. Ibland har hon tassarna upp mot min hals som liknar en omfamning. Myys... Hon tycker om att ligga i mitt knä men bara när hon själv vill. Hon är inte längre lika rädd och harig som hon var för kanske fem år sen. Hon hälsar på grannarna i trappen (men bara om min ytterdörr är öppen, så hon kan gå in när hon vill). När jag får besök av mina vänner vill hon gärna komma och hälsa, bara hon själv får bestämma när. (nu är hon jättesur på mig. Efter ninjaattacken från henne här vid datorn nyss, har hon nu vänt sig ifrån mig om och tittar in i väggen).

Jag antar att det krävs en hel avhandling för att gå igenom alla hennes egenheter. Hon är ju trots allt katt! Alla katter har hyss och egenheter för sig och det är hennes jobb att driva matte till vansinne!

----------
"Alla bloggar, alla bloggar... vill ju vara katt!" [Sjunges till refrängen till Aristocats]

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem