lördag, mars 04, 2006

Fem timmars-regeln

Jag sover i snitt fem timmar. Min katt sover i sängen och det är hon som bestämmer hur länge jag får sova. På senaste tiden har hon efter just fem timmar väckt mig, men jag har alltid kunnat somna om. Jag brukar då gå upp och se om hon har mat och vatten och eventuellt fylla på lite mer. Hon brukar ignorera det ganska ofta. Efter ett tag brukar hon lugna ner sig och jag kan för det mesta somna om.

I går morse (klockan 04.30), fick hon värsta spelet och rusade fram och tillbaka, krafsade och jamade. Jag vet inte, men efter att hon promenerat över min mage tre, fyra gånger i snabb följd precis när jag höll på att somna om, blev jag rätt sur. Jag gick upp, stängde min sovrumsdörr, gick och lade mig igen med huvudet mellan två kuddar. "Jag ska ignorera henne, jag ska ignorera henne" tänkte jag. "Inte öppna dörren.." Hon fortsatte naturligtvis krafsa utanför och så småningom även på dörren. Det låter en hel del och hon vet precis vad hon ska göra för att få mig att släppa in henne igen. Alltså, det går ju inte att sova med det där odjuret utanför dörren! Det är lika bra att släppa in det lilla monstret!

Ja, jag är en softis, jag vet... men jag vill SOVA!

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem