fredag, mars 10, 2006

Saker som är sådär

Det finns vissa saker/företeelser som jag bara kräks på. En del av dem är bagateller eller kanske rent av lyxproblem. Det är saker som är så där lagom irriterande ni vet. Inte de där hemska sakerna som ibland kan inträffa i ens liv som t ex olyckor, sjukdomar eller om någon nära dör. Inte dem. Jag pratar om de andra sakerna.

Här är hela listan, :) MIN lista... på saker som är sådär:

- När någon går precis bakom mig i de nya tunnelbanespärrarna, bara för att tjuvåka på Min biljett som Jag betalt för! (Jag brukar försöka gå lite extra sakta i spärren då om jag märker det... med föga framgång ska tilläggas).

- Att trampa i hundbajs (eller viket bajs som helst).

- När katten hoppar på min mage. (Uff!)

- När katten får för sig att jag är ett lovligt byte. (Aj som f*n!)

- Städa. (Det är såå tråkigt)

- Diska (Blää. Jag måste verkligen skaffa diskmaskin).

- Att känna sig ful. (Det är verkligen inte roligt, ibland är bara vissa dagar jävliga. Håret hänger, hyn är gråblek och glåmig och min hållning är som en ostbåge och jag mår bara skit!)

- Att få en dörr i ansiktet. (Jag tillhör själv de där personerna som håller upp dörren till den som kommer efter. Det hör till vanligt hyfs tycker jag).

- En riktigt dålig film. (Då menar jag inte kalkonfilmerna de kan vara roliga, utan de där filmerna som bara är trååkiga....) Snark.

- Spåniga brudar som går fram som ångvältar på krogen och inte ens har vett att be om ursäkt. Dessutom händer de att de trampar mig på tårna med sina sylvassa stilettklackar (vanligtvis är de så packade att de inte vet vad som är fram och bak på sig själva. Rätt tragiskt egentligen).

- Aspackade killar på krogen (det finns en hel del kategorier här...)

a). De där som bara säger Glööhh... bruden... och vinglar omkring helt disorienterade. (De är rätt harmlösa, ibland. Jag brukar gå därifrån och undvika dem).
b). Killarna som blir otrevliga och aggressiva. (Försöker undvika dem i den mån det går).
c). De där snubbarna som tror att det är ok att tafsa lite här och var. (Det är INTE ok! och inte roligt alls. Fatta det!).
d). Aspuckon som inte fattar att jag inte vill dansa, hångla, knulla (speciellt inte med honom!).
e). Killarna som tycker/tror att jag är ett lovligt byte (se även punkt a, b, c och d.)

Naturligtvis är detta skiftande gränser, vissa dyngraka snubbar har drag av eller faller under alla fem kategorierna.

Har jag glömt någon?

-----------
Ha en fortsatt bra kväll!

ps: Kom gärna med egna förslag på "saker som är sådär". Det vore roligt! Vad tycker du är så där extra irriterande? Kom igen nu, det är skönt att klaga lite... :)

/K

2 Kommentarer:

Blogger S-Man sa...

Men vänta nu.... jag känner igen det du beskriver.

Jaaaaaaaa! jsute det ja: STOCKHOLM

Så var det ja

02:23  
Blogger KarinC sa...

Haha! Ja visst ja, den faktorn hade jag glömt! Ståckhålm...
Råkade faktiskt ut för det där i fredags igen. På en söderkrog.

15:55  

Skicka en kommentar

<< Hem