tisdag, mars 21, 2006

I morgon ska jag ta itu med allt

... men inte nu.
Inte idag.
Idag ska jag bara vila, återhämta mig.

Vakande redan klockan 03.30 och kunde inte somna igen föränn klockan 06.00. Väckarklockan ringde 06.50 och jag gick upp, fixade lite frukost och gick sakta, sakta till tunnelbanan, släpade mig fram. Tog sen tvärbanan till vårdcentralen och var där strax före 08.00. Läkaren och jag pratade, hon frågade hur det var och jag talade om det. Inte på topp om man säger så. Hon ansåg att jag borde vara sjukskriven den här veckan i alla fall för att återhämta mig från influensan, sen ville hon ville sjukskriva mig på halvtid från och med måndag men jag sa jag behövde mer tid. Så det blev en kompromiss, på hennes villkor. Jag blev helt sjukskriven mån och tisdag nästa vecka och därefter halvt sjukskriven fram till mitten av april. Ja det blir kanske bra. Kanske. Jag orkar inte tänka på det.

Hon gjorde en fysisk undersökning, lyssande på andningen, kollade mina öron och klämde på halsen. Jag fick gå till labbet och ta prover, stick i fingret. Då var jag rätt febrig och trött, satt där bland alla gamlingar i 45 minuter och väntade på en provtagning som tog 3 minuter. Tog mig sedan sakta, sakta hemåt och var hemma strax innan klockan 10.00 då jag stöp i sängen.

Jag har ätit, sovit lite och ringt mamma. Har inte orkat ringa till jobbet, jag gör det i morgon. Idag ska jag bara vila, återhämta mig.

/K


0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem