måndag, mars 20, 2006

STARK

En gammal klasskompis från universitetet har lämnat ett meddelande på min mobil. Hon meddelade att STARK- stockholms arkeologer, har 25-års jubileum och att jag som "gammal" :) arkeolog är välkommen dit nu på fredag. Tydligen kommer det komma en hel del gamla klasskompisar dit. Kanske kan bli intressant.

STARK-festerna är kända för att vara... livade. Är det något som arkeologer är bra på så är det att festa. Mycket, gärna och ofta. Även jag som fd. arkeolog festade en hel del på den tiden i Gula villan. Ölen var (är) billig, alla (arkeologer och deras vänner) dansade som tokiga, det hånglades lite överallt, folk kräkes och kissade i buskarna utanför. Dessutom låg rökdimman tät i lokalen och det gick verkligen inte att andas och kläderna luktade blääk. (Ingen är gladare än jag för rökförbudet). Party och partaj alltså, om man är på det humöret.

Ja okej, jag är lite cynisk. Frågan är om jag tycker att det är så kul längre. Jag dricker inte särskilt mycket sprit eller öl. Möjligtvis en cider eller lite vin. Eller en Cola Light. Det funkar lika bra. Jag tycker inte om att bli aspackad och jag hatar baksmällan efteråt. Jag behöver inte dricka för att ha kul. Jag kan dansa, skratta och vara social i alla fall. Det beror mer på vad jag är på för humör och hur jag mår än något annat. Så, vi får väl se hur jag gör. Om jag går dit... eller inte.

Det är klart att jag kan gå för att träffa gamla klasskompisar jag inte sett sen jag slutade läsa arkeologi 2002 . Det är ju några år sen sist...

Jag skulle vilja säga till dem att jag hade ett bra intressant jobb inom arkeologi och/eller arkiv men som många andra arkeologer/arkivarier... akademiker så har jag inte det. Som många andra akademiker arbetar jag med något helt annat eftersom det är svårt att få arbete. Som många andra människor i detta samhälle är jag sjukskriven eftersom jag inte klarar av pressen, stressen eller mig själv.

Fan, vad jag låter pessimistisk. Och tråkig!
Skit!
/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem