måndag, mars 20, 2006

Blir ingen sång idag

Trist, men så är det. Jag är inte frisk nog. Idag har jag i alla fall duschat och bäddat rent i sängen men jag är fortfarande mycket trött och förkyld, visserligen på bättringsvägen men iaf. Och jag som vill sjunga! Vi ska ha konsert i Hallstavik nu på lördag och idag ska vi öva till klockan 21.30. Jag behöver verkligen öva! Men, men... jag får väl avstå från det, för är det egentligen inte viktigtare att jag blir frisk?

I morgon ska jag till läkaren klockan 08.00 och det blir tillräckligt jobbigt som det är, dels pga min pågående förkylning men också på den anspänning som det naturligtvis är att gå dit. Jag är nervös och har inte riktigt hunnit känna efter hur jag egentligen mår. Har liksom bara varit förkyld och inte kunnat känna något mer än det.

I förmiddags ringde en arbetskamrat och vi pratade lite. Hon berättade att de på jobbet skulle gå ut och dricka öl nu i början på april. De hade pratat om mig på mötet berättade hon, och alla vill tydligen att jag kommer med. Hon berättade att allt kändes lite lättare nu på jobbet, att de var alla lite gladare.

Så bra då.

Själv vet jag inte hur jag mår. Känner mig mest likgiltig och nu börjar jag känna av den där oron som av naturliga skäl har legat i dvala under veckan.

Jag känner mig lite ledsen faktiskt.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem