måndag, mars 27, 2006

I min egen takt

Idag har jag pratat med min chef om tillfälligt schema från och med onsdag då jag börjar jobba halvtid. Det blev väl inte riktigt som jag tänkt mig men det blev rätt bra ändå. Jag stod på mig och sa att jag inte orkade jobba helger. Han knorrade och sa att jag gjorde det jättekomplicerat och svårt för honom och att han skulle få bannor uppifrån, i och med att jag inte ville jobba helgerna. Jag höll ändå fast vid mitt beslut och sa att det var ju väldans tråkigt men jag måste tänka på mig själv och göra det som känns bäst för mig. Och det förstod han ju och sen blev det inga mer diskussioner om helgerna.

Vi lyckades pussla ihop ett schema och jag kommer jobba både mornar och kvällar. På onsdag jobbar jag 07.00-12.00 och det är ju överkomligt, ledig torsdag och jobbar sen 16.00-21.30 på fredag. Soft. Men jag ska ju ta det lugnt, inte pressa mig själv för hårt. Det är av en anledning som jag börjar jobba på halvtid.

Jag ska försöka vara snäll mot mig själv och inte stressa upp mig eller sätta ribban för högt. Jag får ta mina första trevande steg, sakta sakta men säkert. Upp. Upp. Framåt. Framåt. I min egen takt.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem