lördag, december 10, 2005

Fem-i-tre-ragg-hela-tiden

Mr X skulle igår efter jobbet ut med några före detta arbetskamrater som han inte träffat på flera år. Han frågade vad jag skulle göra under kvällen och undrade om jag ville hänga med ut för att ta en pilsner. Vi jobbade till klockan 21.30 och han skjutsade mig hem för att sen åka vidare och lämna bilen. Hans polare skulle till Alladin och efter mycket dribblande fram och tillbaka bestämde Mr X och jag att vi skulle ses vid Mc Donald´s på Vasagatan och göra sällskap till Alladin.


Innan hade jag ringt till J. för att höra om hon ville hänga med ut. Mr X:s reaktion när jag berättade att en väninna till mig också skulle komma var:

”Va, litar du inte på mig eller?!”

Mitt svar: ”Ja, jo, alltså… eh”

”Jag skämtade bara.”


Vi kom fram till Alladin, gick in och det var en del folk. Jag kände mig väldigt ung (och jag är ändå lite över 30) eftersom medelåldern säkert var runt 45 år. De flesta verkade vara dyngraka. Fast klockan var ju runt midnatt någonting och det är då folket kommer igång och festar loss. Det är då människor vågar ta kontakt med det motsatta könet, dansa och bete sig allmänt illa.


Det låg något desperat i luften under hela tiden vi var där. 5 i 3- ragg- stämning. Jag och J. dansade och emellanåt spelades det ganska bra musik. Vi fick båda en del konstiga inviter av män som inte FATTADE vad ett Nej egentligen betyder. Stället stängde kl. 03.00 och jag, J. och Mr X gick strax innan. J. gick till Hötorget och Mr X och jag promenerade till Slussen. Ingen av oss ville väl egentligen hem, dessutom var vi hungriga men nu var klockan ca 03.30. Vi hamnade på Mc Donald´s vid Slussen, eftersom det var det enda stället som var öppet. Tunnelbanan hade slutat gå för länge sen och nattbussen var flyttad någon annanstans.


Så vi tog varsin taxi, åt varsitt håll. Det sista han sa innan vi skildes åt vid taxibilarna var: ”Vi kanske ska åka tillsammans till samma ställe?” Hint, hint!
Ingenting har egentligen hänt och på måndag jobbar vi tillsammans igen.


Hepp!

1 Kommentarer:

Blogger KarinC sa...

Japp, snabba ryck:) Du har nog helt rätt misstänker jag. Men en liten jobbflirt är alltid trevligt!

Jo, det blev fint faktiskt!

22:50  

Skicka en kommentar

<< Hem