lördag, december 03, 2005

Stjärnspeckat

Igår kväll var jag och min väninna J. på Konserthuset. Hon hade fått biljetter till "Stjärnklart" av sin pappa som är musiker i Anders Berglunds storband. "Stjärnklart" är en föreställning som bara företag får se (och så vi som känner en i bandet:). Vi fick se artister som Anne-Lie Rydé, Anders Ekborg, Lill Lindfors, Afrodite, Martin Stenmark och Jerry Williams. Stjärnspäckat alltså och ett jäkla tryck! Det höll på i flera timmar med paus i mitten.

Innan föreställningen fick vi tillgång till lite bubbel.... jiii....

I pausen frotterade vi oss lite med artisterna. J. och jag hälsade på Jerka i trappan. "Tjeenaree tjejer". Jag satt såå här nära Martin Stenmark: I______________I.
Och Jerka frågade mig om han fick flytta en stol så han kunde sitta. Det fick han naturligtvis.

Alltså det var så bra! De bästa var Anders Ekborg, speciellt när han sjöng "Anthem" från Chess fast på svenska. Vilken röst den mannen har! Otroligt bra!

Lill Lindfors var lysande i monolog från musikalen Chicago. Klockrent! Och jag rös över hela kroppen, när Jerry Williams sjöng "Working class Hero". Vilken inlevelse, WoW! Jag tryckes tillbaka i stolen av den enorma tryckvågen som kom. Började nästan gråta....

J. och jag tjoade och skrek ganska mycket, för att det var så bra. Efter showen satt vi med hennes pappa och drack ännu lite mer bubbel.

Lill Lindfors stannade för att prata med J:s pappa och så även med oss. Vi berättade att vi var tvugna att gå ut och dansa eftersom föreställningen gett oss så mycket energi.

Och så kom Jerka förbi och jag var ju bara tvungen att haffa honom och berätta att jag fått gåshud över kroppen när han sjöng "Working class Hero" och hur jäkla bra det var! Han log lite och sa "Åh, taack, kul" eller något och så släntrade han vidare. Han är så jäkla kool Jerka. Han är som han är, ändrar inte på sig i första taget med en integritet som få artister har.

Jerry W är en av mammas stora idoler och jag önskade nästan att hon varit med. Lekte med tanken att ringa upp henne och be Jerka säga några ord... men jag gjorde inte det. Kanske hon skulle vara tacksam för, jag vet inte... han hade säkert ställt upp.

Jag, kändiskåt?! Vad menar du?! :)

Efter föreställningen, runt kl 00.00 gick vi vidare till Galways på Kungsgatan, bara för att dansa lite. Och det gjorde vi! Klockan 02.00 var det dags att bege sig hemmåt med tuben. Jag åt mitt håll och J. åt sitt håll.

Jag bytte tåg vid Slussen och steg av vid Hornstull. Där träffade jag en trevlig kille och vi började snacka. Det visade sig atthan bodde i samma stadsdel/förort som jag. Inte långt alls. Vi hade sällskap hem, fast han gick åt sitt håll och jag åt mitt. Så nej, han följde inte med mig hem.

Nu är det strax utgång... igen! Snaps nästa!

Hepp!

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem