torsdag, december 01, 2005

Avaktivering och tefonbedrägeri

Igår avaktiverade jag mitt PassagenDejtingkonto. En börda har lyft från mina sköra axlar. Haha!
-----------
En helt annan sak ang bedrägeriet jag utsattes för igår kväll... jag ska ringa och anmäla det i morgon hos polisen, antar jag. De kanske känner igen sättet det utfördes på? En telefonsvarare som på engelska uppmanar dig att trycka på en siffra efter att först ha sagt att du vunnit en resa någonstans långt borta. Jag kanske inte är den första och antagligen inte den sista?

De vänner jag berättat det för har sagt att jag ska notera datum och vilken tid det hände. Dessutom ska jag nog ha lite extra koll på telefonräkningen nästa månad.

Jag minns att jag ca klockan 21.00 ringde min gode vän S. Bedrägerisamtalet kom innan det telefonsamtalet. På min bärbara telefon där de inkomna numren lagras, står att jag klockan 19.43 fick ett telefonsamtal från nummer 00. Klockan på telefonen går ca 10 minuter fel... så ca 19.55 fick jag samtalet.

Nu är det dokumenterat här på bloggen som en minnesanteckning och ni är alla mina vittnen!

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem