torsdag, december 01, 2005

Sakta vi går genom Gamla stan

Jag har varit i Gamla stan idag med min väninna G. Vi träffades vid tunnelbanan och och tittade i affärer och tog en fika. Vi pratade relationer, relationer och ja relationer. Jag hittade en fin top av märket Vhila. Vi gick Västerlånggatan fram, Drottninggatan och vidare till Gallerian. Där blev vi så sugna på choklad att vi köpte en eller flera chokladpraliner. Mmm, cacao chokladtryffel... Sen gick vi vidare ner mot Sturegallerian där vi skulle kolla in lite pärlor i pärlshopen.

I födelsedagspresent fick jag ett par örhängen av en god vän. Jag har inte hål i öronen så därför är jag på jakt efter clips eller skruvörhängen. Det är väldigt svårt att få tag på och de hade inte den sorten jag skulle ha.

Ja, jag får väl ta hål i öronen då! Det finns så många fina örhängen (som inte jag kan ha)! Jag är rädd för att det ska göra jätteont att ta hål i öronen, att jag ska rycka till precis innan, och att de missar och gör hål i kinden i stället! Jag vet att detta är helt irrationellt tänkande men...

Efter Sturegallerian var det dags att ta tunnelbanan hemåt. Tåget vid Östermalmstorg var trasigt och vi fick vänta på ett tåg, två tåg, tre tåg. Mycket folk överallt. Hela tiden.

Stockholm, när det är som bäst. NOT!

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem