torsdag, november 24, 2005

Ring, ring!!

Klockan 08.20 ringer telefonen och Karin ligger och sover, svarar med en sömndrucken röst.

- A, det är… Karin.

- Ja hejsan det här är Ladida från Af Skärholmen!

- Ja, hej… (ping! Fortfarande inte riktigt vaken...)

- Jag har ett jobb här som du kan söka. Det är ett vårdjobb i Bredäng. Det ligger ju nära där du bor också. Skulle du kunna tänka dig att söka det? Du har ju både utbildning och erfarenhet. Jag ser här att du är både arkeolog och arkivarie… lite svårt att få sådana jobb. (Rub it in, rub it in, bara!)

- Öh, jaa alltså det får jag väl göra då. Söka alltså. Det måste jag väl?

- Ja, du måste det. (men varför fråga då, om jag ändå måste)?

- Men då litar jag på att du söker det där jobbet?

- Självklart, svarar jag.

*Klick*

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem