söndag, november 20, 2005

Gospel hela veckan

Det har varit en bra vecka, helt i gospelmusikens tecken. Jag är med i Frälsningsarméns kör Source of Joy sen i början av september.


Jag har sjungit gospel sen 1996 i ett antal andra körer. Förra söndagen sjöng jag och Source of Joy tillsammans med Högalidskyrkas gospelkör. Det var nästan fullsatt i kyrkan och det gick bra och var jätteroligt!

I måndags var det körövning som vanligt. Roligt, roligt!

I tisdags var det workshop i Högalidskyrkans lokaler med Högalids gospel och pastor Calvin Bridges från Chicago. Vi fick lära oss fyra låtar han skrivit. Vilket drag det blev! Vilken man han är! Inspirerande! Medryckande! Karismatisk till tusen! Jag gick därifrån lycklig och lätt i hjärtat.

Jag har precis kommit hem från en gospelkonsert på ”Engelen” i Gamla stan med Immanuel gospel och… Calvin Bridges. Helt otroligt bra! Med risk för att låta nyfrälst, men jag blir så lycklig av denna musik! När jag lyssnar på och dansar till gospel, då tror jag verkligen att det finns en Gud. Det är något i musiken som berör mitt innersta, min kärna. Jag tror det är livet som gör sig påmint. Finns det någon musik som är med medryckande och positiv? Jag tycker inte det.

Det var 30-40 körsångare som stod runtom på bardisken och sidoborden, med publiken som stod och trängdes i mitten och kompet bakom på scenen.

Naturligtvis köpte jag en cd som jag fick signerad. Är stolt över mig själv för att jag vågade gå fram och fråga, blir annars så blyg i sådana sammanhang.

”To Karin, Blessings are falling. Calvin Bridges”, skrev han. Jag lyssnar på cd:n nu, as we speak. En riktigt feel-good skiva. Jag rockar loss och min katt tittar förskrämt på mig och jamar uppfodrande. Undrar just varför...


Jag har en ny idol… och han heter pastor Calvin B!
Halleluja! Praise the Lord! : )

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem