söndag, mars 04, 2007

Nya jobbet och helgtrekking


Så, nu har det gått några dagar, ja faktiskt en hel helg. Självklart gick första dagen på jobbet bra. Varför skulle det inte göra det egentligen?

Första dagen var introduktion och V visade mig runt i lokalerna och vi gick runt för att hälsa på kollegorna. Jag har ett eget rum och det står mitt namn utanför dörren. Jag har aldrig haft ett eget rum förut... visserligen lite tomt och kalt än så länge men jag planerar att sätta lite mer personlig toutch på stället. En del användbara böcker i bokhyllan, lite blommor kanske och en och annan bild. Lite konst på anslagstavlan är aldrig fel, förutom den där viktiga informationen då.

Dagen var sjukt intensiv och det kändes som jag redan jobbat flera veckor... men så kom jag på att det ju faktiskt bara var första dagen! =)

På fredagen fortsatte introduktionen och jag fick lite mer reda på mina arbetsuppgifter. Under eftermiddagen åkte jag och två kollegor på tjänsteärende till ett båtbolag inne i city. De behövde hjälp med sitt kart- och ritningsbestånd.

Efter jobbet tränade jag med U. Jag sprang på löpand i 35 minuter och styrketränade.

Återkommer kanske senare om helgens eskapader.

Just nu är jag trött och hela kroppen är som i kramp, speciellt mina ben. U och jag har under eftermiddagen gått över en mil i skog och mark utanför Haninge. Och vi gick och gick och gick och-det-tog-aldrig-slut... Vi hade med oss matsäck med tunnbrödsmackor och svart kaffe. Aldrig har väl svart kaffe smakat så gott som just då, precis innan man blir så där trött att man nästan faller ihop. Ett tag kändes det som jag skulle kunna somna gåendes. Det var såå skönt att äntligen se busshållplatsen och DÄR gick bussen! Precis! Och jag som var kissnödig också! Jorå, jag kom hem välbehållen men benen kändes som två stockar utanpå kroppen.

Det var en rejäl bedrift för mig att hålla igång och gå konstant i 3,5-4 timmar, över en mil. För U kanske det inte var så märkvärdigt (han är maratonlöpare) men för mig var det det.

Ok, nu ska jag faktiskt gå till sängen, klockan är helt plötsligt över tio!

Nattinatti!

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem