lördag, oktober 14, 2006

Smultronstunder



Cykla - Frihet - WOW - impuls.
Idag har det varit en skön dag. En sällsynt skön dag som kommer oftare och oftare ju mer närvarande jag är i mig själv. Det gäller att jag tar fatt i det.

Jag har cyklat flera timmar idag och bara njutit. Jag kände av den pirrande friheten, susade ner för backen med mössan nerdragen över öronen. De sprakande löven på träden i all sin skönhet. Livet är skönt i all sin härlighet.

Jag cyklade längs med vattnet till Mälarhöjden och på vägen såg jag ett par som höll på med sin träbåt. Då stannade jag till och sa att de hade en fin båt. De sken upp och frågade om jag kunde något om båtar. Nej, svarade jag, med de är fina! Sen sa jag hej då och cyklade vidare.

Jag fortsatte förbi 4 H- gården och såg en massa barn som red på hästar i olika storlekar. Jag cyklade upp för backen... uff! Kondisen lite dålig, måste jobba upp den. Så småningom kom jag till Café Uddvillan i Mälarhöjden där jag tog te och en macka.

Fortsatte efter fikat upp för den låånga backen åt andra hållet. Orkade inte riktigt hela vägen... flåsade som ett ånglok. Ujuj. Jag valde vägar slumpvis och hamnade så småningom i Västertorp, Axelsberg och så tillbaka hem igen.

Reflektioner under dagen:

Smultronstund 1. när jag cyklar. Då bara är jag, i mig själv närvarande. Det är frihet.
2. när jag tittar, ser, registrerar allt det underbara som faktiskt finns omkring oss.
3. ett barns leende. Lyckan i ett ögonblick.


Bild 1: Mitt favoritträd- på väg till Vinterviken. Jag gillar träd...
Bild 2. Den fina röda... vid Café Uddvillan i Mälarhöjden


/K


1 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Härligt!!

=D

23:26  

Skicka en kommentar

<< Hem