måndag, oktober 09, 2006

Gott dagsverke, en nagelbitare... o så lite sushi



Idag är jag nöjd med mig själv. Jag har fått ihop, efter en del knepande och knåpande på datorn, en arkivförteckning. Det kändes som jag kom över en tröskel. Jag som var så rädd att göra fel. Men idag har det klickat till och jag förstår mer och mer. I morse genomfors jag av massor av tvivel (igen) och jag tänkte för mig själv "Det kommer inte gå!..." Sen sa jag till mig själ: "SKÄRP DIG! Du är bra och du kan vissst!" Jag tror faktiskt det hjälpte. Det hjälpte också att ligga i sängen med hörlurarna på mig och lyssna på avslappningsövning. Jag blev "lugn och säker"och det höll i sig nästan hela dagen trots att jag ibland snurrade runt lite, frågade folk om hjälp osv. Och det är ju bra, att jag kan hantera saker som kommer upp, datorer som krånglar och felslag på datorn.

Jag vet inte riktigt vad som hände med min dator, men ena gången blev skärmen randig och det hände absolut ingenting. Som tur var hade jag sparat... ofta. Sen var det en popup-inställning som störde, så vi ändrade den och efter det fungerade ingenting och inte gick det att ändra tillbaka heller. Konstigt. I morgon får de fixa det där, vad det nu än är som är vajsing.

Okej, nu blev det visst lite mer jobbsnack än vad som var tänkt.

Min bror och jag har varit på förhandsvisning på filmen "The Guardian" med Aston Kutcher och Kevin Kostner som har premiär nu på fredag. En fartfylld spännande actionfilm med alla klicheer som tänkas kan. Den var underhållande men blev det tyvärr så småningom en miscmasch av förutsägbarhet och amerikansk smörja. En bra bit in i filmen tänkte jag (förvånat): "Men den är ju riktgt bra..." Precis när jag tänkt det så brakade det loss lite extra sådär och tanken utbyttes till lätt irritation och djupa suckar.

Trevligt var det i alla fall, att träffa broder min och gå på gratis film. Vi gick till Kungshallen efteråt och käkade sushi. Le Mums!

/K

PS: TILLÄGG! Har ni tänkt på att bilderna matchar varandra? Hahaahaa! =)

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem